Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD-Wow suger på kundkontakt!

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

*In retrospect:Kanske borde ändra titeln lite om det gick till cd-wow suger på kundkontakt eller dylikt. Nåja får stå mitt kast nu (se längre ner för förklaring)* *Ser det är fixat, tackar för det*

Kände bara för att skriva av mig. Jag vet inte om någon här har erfarenhet av denna nätbutik men nu har iaf jag det och det är ingen glad rescension jag har av dem.

Jag beställde en cd-box samt en dvd den 2 december, enligt bekräftelsen tar leveransen 6-8 dagar och jag kommer att få mail innan varje vara skickas (de skickas var för sig).

Igår gick jag in och kollade orderstatusen och då står det att båda artiklarna är restade.

Enda sättet att kontakta supporten är via mail och de skickar inte ut någon mottagningsbekräftelse när man skickat in sin fråga.

Jag har inte fått något mail som talat om att varorna varit/blivit restade - hade jag fått det hade jag kunnat vända mig någon annanstans.

Det är redan betalt

cd-boxen skulle vara en julklapp.

Senast redigerat 2009-12-16 09:55

Jag har just skickat in ytterligare ett meddelande till deras "kundtjänst" där jag begär att få avsluta mitt medlemskap, avbryta min olevererade order och få tillbaka pengarna. Ska ta mig en titt på cd-on eller Ginza istället. Play.com i England är också bra men aningen dyrare.

Senast redigerat 2009-12-15 13:15

Fick just ett meddelande på engelska (har skrivit alla mina meddelanden på svenska eftersom sidan är på svenska) från dem som säger att de ber om ursäkt för att min order dröjer och att de försöker få ut den före 18/12. Det återstår bara att se vilket som kommer först då. Bekräftelsemailen från dem att artiklarna är på gång eller bekräftelsemailen att de avslutar mitt medlemsskap. Vilket det än är kommer jag aldrig att handlar därifrån igen.

2/12 var en onsdag. 8 arbetsdagar senare var igår den 14/12. Läge för stora varningsflaggan redan innan en dag över tiden passerats?

Ursprungligen av johan_tanying:

2/12 var en onsdag. 8 arbetsdagar senare var igår den 14/12. Läge för stora varningsflaggan redan innan en dag över tiden passerats?

Det har kännts längre men nu när du säger det så har jag nog inte sett det på det viset :"> hehe. Nåja med tanke på hur seg de är på att svara på mail, kanske inte ens kan förstå den om de inte har någon support på svenska, så lär det väl inte hända något speciellt. Faktum är dock fortfarande att varorna inte var restade när jag la in beställningen. Hade ursprungligen en annan skiva i min varukorg men den plockades bort nästan på stubben med meddelandet att den var slut.

När de säger 6-8 dagar (står inte "arbetsdagar") så räknar jag även in helger eftersom post har en tendens att färdas även då (flyg). Så med min mattematik blir det 13 dagar...

Eftersom jag heller inte får bekräftelse på att de tagit emot mina meddelanden, som iofs skickats genom internt meddelande stystem så vet jag heller inte om de vare sig förstår dem eller när någon eventuellt kommer att besvara dem. Orderbekräftelsen var på svenska, meddelandet om förseningen var på engelska.

Kan erkänna att jag har taskigt med tålamod...

Senast redigerat 2009-12-15 14:15
  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-12-15 16:29

Tänkte köpa Malice N Wonderland där men det krånglar alltid vid betalningen :/

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-12-15 17:47

Jag har handlat en hel del DVDer och musik därifrån men det va ett par år sedan sist.
Dom har alltid endast haft mailsupport och den har jag alltid fått svar ifrån snabbt när jag har mailat och frågat.
Också trasiga DVDer har bytts enkelt och smidigt utan kostnad för mig.

Som sagt det var ett par år sedan.

Ursprungligen av kainen:

Jag har handlat en hel del DVDer och musik därifrån men det va ett par år sedan sist.
Dom har alltid endast haft mailsupport och den har jag alltid fått svar ifrån snabbt när jag har mailat och frågat.
Också trasiga DVDer har bytts enkelt och smidigt utan kostnad för mig.

Som sagt det var ett par år sedan.

Precisera gärna "snabbt". Jag mailade dem en gång igår och två eller tre idag, den sista på engelske eftersom jag börjat fundera på om de överhuvudtaget har support på svenska. Alla meddelanden jag fått från dem har varit autogenererade. Förseningsmeddelandet inkluderat. Tycker ju att om de vet med sig att det kan ta tid att ge svar så borde de också ha ett autogenererat meddelande som talar om det

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-12-15 20:53

Snabbt = inom 24h.
Dock alltid skrivit på engelska då jag började handla där innan dom ens hade en svensk sida.

Ursprungligen av kainen:

Snabbt = inom 24h.
Dock alltid skrivit på engelska då jag började handla där innan dom ens hade en svensk sida.

Lär väl få se om det trillar in svar till imorgon...

jag är inte kund hos dem, kommer efter den här tråden aldrig bli det,

Varför skall jag vara kund hos dem om de struntar i att serva den som betalar deras löner ( jag som kund) ?
Det finns alternativ, flera stycken som både levererar och klarar "konsten" att kommunicera med kunden ( i realtid och dessutom vara trevliga då).

Ursprungligen av Goflorp:

jag är inte kund hos dem, kommer efter den här tråden aldrig bli det,

Varför skall jag vara kund hos dem om de struntar i att serva den som betalar deras löner ( jag som kund) ?
Det finns alternativ, flera stycken som både levererar och klarar "konsten" att kommunicera med kunden ( i realtid och dessutom vara trevliga då).

Prima insikt som alltid Goflorp, rena fullträffen :).

Det har nu gått en dag sedan jag skickade mitt sista meddelande till cd-wow och i princip två dagar sedan jag skickade det första...Inte ett endaste PIP :/

Det händer saker men inget bra. Idag/inatt har jag fått ett meddelande På svenska som säger att de i princip inte vet när deras leverantörer kommer att leverera o att jag ska räkna med ytterligare 7-10 dagar till jag har mina grejer. Detta var droppen så jag skickade ett mail i retur(deras mail kom från supportadressen);

Ursprungligen av Mitt svar:

Hej

Som jag skriver i ämnesraden vill jag med omedelbar verkan avsluta mitt medlemsskap hos Er, stoppa innestående order o få tillbaka de pengar jag betalt in. Detta har tagit alldeles för lång tid.

Hi

I want to cancel my membership in your store, cancel the undelivered order and have my money paid back. This has taken way too long.

på detta mail fick jag en bekräftelse att det tagits emot vilket alltså betyder att det formulär jag använt o som de hänvisar en till, som jag använt fem gånger, inte funkar!!!

Senast redigerat 2009-12-17 12:45
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-12-17 13:02

Illa, känns inte som att jag behöver riskera att handla där igen heller.
Det är synd för dom hade bra support för några år sedan som sagt.

Såg just att cd'n inte fanns med i mailet jag fått från cd-wow, bara dvd'n så antingen har de missat att jag även beställt en musik-cd eller också kommer just den i tid. Hur det än är står jag fast vid min önskan att bli raderad från deras kundregister...

Några saker ska man komma ihåg, men man glömmer dem alltid:

* Byt inte kö (bara för att kön vid sidan om verkar gå snabbare så betyder inte det att den gör det efter att du bytt)

* Köp inte för billigt, alternativt lägg inte för mycket tillit i företag som erbjuder något gratis som tex gratis frakt. Det är alltid något som inte funkar som det ska.

Ang Köer.

Sex kassor, lång kö och så kommer du dit....

Risken att någon kassa går fortare än din är 5 på 6
Chansen för att just din kö kommer fortast fram är 1 på 6...

Mother nature is a bitch.

Ursprungligen av Goflorp:

Ang Köer.

Sex kassor, lång kö och så kommer du dit....

Risken att någon kassa går fortare än din är 5 på 6
Chansen för att just din kö kommer fortast fram är 1 på 6...

Mother nature is a bitch.

Kallas också "Murphys law"

Nja, den har med FEL att göra, det här handlar mer om alltings jävlighet

Murphys lag, ett modernt tänkespråk som formuleras ungefär "om något kan gå fel så kommer det göra det".

Murphys ursprungliga formulering var: "Om det finns två eller fler sätt att göra något, och ett av dessa sätt leder till en katastrof, så kommer någon att göra det på det sättet".

Men nu är vi OT... tillbaka till ämnet.

Vad är status? pengar tillbaka?

Ursprungligen av Goflorp:

Nja, den har med FEL att göra, det här handlar mer om alltings jävlighet

Murphys lag, ett modernt tänkespråk som formuleras ungefär "om något kan gå fel så kommer det göra det".

Murphys ursprungliga formulering var: "Om det finns två eller fler sätt att göra något, och ett av dessa sätt leder till en katastrof, så kommer någon att göra det på det sättet".

Men nu är vi OT... tillbaka till ämnet.

Vad är status? pengar tillbaka?

Status är såhär:

Jag har fått tilbaka pengarna för dvd'n för den hann inte skickas. Igår tänkte jag maila till dem och fråga vad som hände med cd'n eftersom jag varken fått pengarna tillbaka för den eller en bekräftelse att den skickats(något de sagt att man ska få).

CD'n kom idag...och själklart var det helt fel :/

På CD-wows webshop står det följande om denna cd-box:

Citat:

100 Classical Favorites, by Placido Domingo

PLACIDO DOMINGO - 100 CLASSICAL FAVOURITES | CD WOW! Sverige

Eftersom den sorterade under Placido Domingo, den dök upp i listan när jag sökte på det namnet, tolkade jag denna information som att det skulle vara en cd-box med 100 klassiska favoriter sjungna av Placido Domingo (Operatenor).

Jag har kollat alla fodralen och jag har testlyssnat på några spår från skiva nummer ett - inga operaspår sjungna av Placido Domingo.

Det är helt enkelt en cd-box med 100 klassiska favoriter, sådana det görs hundratals av från olika skivbolag. Det är några operaspår men jag har inte kunnat utläsa namnet Placido Domingo på något av dem.

Således har jag åter mailat dem om min order samt om detta objekt (de bör ändra informationen om det så att det inte sorteras under Placido Domingo) samt samtidigt påpekat för dem att formuläret som jag använde, innan jag fick tag i direktadressen till supporten, troligen inte funkar eftersom jag aldrig fått vare sig mottagningsbekräftelser eller svar på det jag skrivit i det.

Jag har bett om att få ett formulär, eller vad det nu är man ska ha, så att jag kan skicka tillbaka cd-boxen och få pengarna tillbaka.

Borde det inte ringt en och annan varningsklocka när man ser omslaget och prislappen? Men visst, de borde inte skrivit Placido Domingo som artist. Man borde åtminstone lagt till "m. fl.".

Lika bra att gå direkt till Deutsche Grammophon eller Bis...

Tillägg: Det var värre på 80-talet...
http://katastrofalaomslag.blogspot.com/2008/12/orfeo-digital-special.html

Senast redigerat 2009-12-29 02:27
Ursprungligen av johan_tanying:

Borde det inte ringt en och annan varningsklocka när man ser omslaget och prislappen? Men visst, de borde inte skrivit Placido Domingo som artist. Man borde åtminstone lagt till "m. fl.".

Lika bra att gå direkt till Deutsche Grammophon eller Bis...

Tillägg: Det var värre på 80-talet...
Katastrofala omslag: Orfeo Digital-special

När jag såg bilden tänkte jag att det var en standardbild - att de när de lade in artikeln inte hade en korrekt bild och att den sedan inte bytts ut. I vilket fall som helst fick jag ett snabbt svar och har nu fått mitt "Return Form"

Skickade tillbaka cd-boxen så fort sag fått "formet" men ännu har jag inte sett skymten av de89kr som boxen kostade. Lär nog inte se dem heller

Tänk vad mycket arbete för 89kr.

Men 89 kr var väldigt mycket pengar år 2009. Hela 105 kr i dagens penningvärde...

1
Bevaka tråden