Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

byta mailadress för appstore i iphone

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-01 15:40

Jag har en 3G på ett konto och en 3G och en 3GS på ett annat. Nu vill jag ladda ned appar direkt till iphone nr 1 från konto nr två. Det går dock inte att ändra user name/mailadress när jag ska installera/köpa ett program. Måsta man avinstallera hela iphonen och börja om? Jag kunde uppdatera 3G nr 1 vua iTunes som var inloggad på konto nr 2 - men jag kan inte nå appstore på konto nr 2.

Gjorde reset på all settings, då ska man kunna använda ett existing account eller sätta upp ett nytt. Men om jag går in på existing account med samma uppgifter som funkar med 3 GS så får jag bara till svar Cannot connect to itunes store

Gjorde restore i itunes med iphonen ansluten, gav ny identitet. Nu funkar det.

Senast redigerat 2009-11-01 17:28

Funkar inte?:
Inställningar->Affär->Logga ut

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-02 10:37

Tack för tipset. Kände inte till den funktionen.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2009-11-16 20:44

Jag har samma problem dvs jag bytte mailaddress i Itunes men den byts inte i appstore i iphonen ( ok i macen) jag testade att logga ut i inställningar, funkade inte. Kan tom ladda ner app i macen som sen syncas över utan problem..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-16 21:48
Ursprungligen av chpi00:

Jag har samma problem dvs jag bytte mailaddress i Itunes men den byts inte i appstore i iphonen ( ok i macen) jag testade att logga ut i inställningar, funkade inte. Kan tom ladda ner app i macen som sen syncas över utan problem..

Den byter sig inte själv, du måse själv skriva in det nya mailet. det går att föra in kontokortsuppgifterna för nya kontot direkt genom iphonen via store/affär.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2009-11-18 08:27

Ett förtydligande, jag har min nya mailaddress i iphonens inställningar/store dvs itunes i iphonen är ok men av någon anledning byts inte mailaddressen ut när jag går in i appstore för tex uppgradering eller nedladdning, där ligger den gamla kvar. jag har mao ny mailaddress i macen och i iphonen och allt är ok förutom i appstore på iphonen!!!
I macen itunes kan jag se mina uppgraderingar ( 11 st) och försöker jag uppgradera därifrån får jag felmeddelande att det finns inte några uppgraderingar för mitt konto ( nya mailaddressen) utan att jag ska logga in med ett annat konto istället ( min gamla mailaddress)

Senast redigerat 2009-11-18 08:37

BUMP! Båda jag och min flickvän stöter på detta. Nån lösning?! Har provat att logga ut och sen ange min "riktiga" adress. Men funkar inte. Appstore fattar inte att jag ska ha ett annat konto.

1
Bevaka tråden