Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förlänga sitt abonnemang hos Telia - köpa iPhone?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-02 16:09

Nej, det råder stor informationsbrist mellan Telia och Telia. Det går inte att köpa telefonen kontant via Internet. Men priset på telefonen är 6895 kr kontant (enligt mitt kvitto). Jag fick 400 kr i avdrag vid köp, 500 kr i rabatt eftersom jag tecknade Prata på 24M och ytterligare 100 kr för mobilsurf Alltid. Summa 5895 kr. Jag vet dock inte varför jag fick detta 400kr avdraget, förmodligen för att jag tecknade ett abonnemang och så fick jag ytterligare 500kr i rabatt för att jag valde just Prata på.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Nej, det råder stor informationsbrist mellan Telia och Telia. Det går inte att köpa telefonen kontant via Internet. Men priset på telefonen är 6895 kr kontant (enligt mitt kvitto). Jag fick 400 kr i avdrag vid köp, 500 kr i rabatt eftersom jag tecknade Prata på 24M och ytterligare 100 kr för mobilsurf Alltid. Summa 5895 kr. Jag vet dock inte varför jag fick detta 400kr avdraget, förmodligen för att jag tecknade ett abonnemang och så fick jag ytterligare 500kr i rabatt för att jag valde just Prata på.

Enligt Telias iPhoneblogg så ska alla privatkunder få detta avdrag på 400 kronor. Men vi får se, det ska ha skickats ut ett mail till alla butikschefer så:)

6900 kr är rätt saftigt, hade hoppats på ca 5500. Jag planerar själv att gå från iPhone 3G med 18 månaders bindningstid till iPhone 3GS.

Vet inte om det verkar så förmånligt att förlänga för att få köpa den för cirka 6000 kronor. Jag får avvakta till Januari istället, och avgöra om jag ska fortsätta med telia eller välja en annan operatör.

Borde man generellt sett inte få mer "creds" för att man förlänger?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-05 20:28
Ursprungligen av godpuppet:

Vet inte om det verkar så förmånligt att förlänga för att få köpa den för cirka 6000 kronor. Jag får avvakta till Januari istället, och avgöra om jag ska fortsätta med telia eller välja en annan operatör.

Borde man generellt sett inte få mer "creds" för att man förlänger?

Du behöver inte förlänga, är du Teliakund får du köpa den direkt för kontantpris.

Det är inte helt uppenbart hur man ska göra men i mitt fall så hade jag redan ett Mobilsurf Extra med 3 månaders uppsägningstid (199*3) plus ett Till Vänner med 6 månaders bindning kvar (69*6), då var det inte läge att ta ett nytt bindningsabbonemang men nu kan jag använda mitt existerande abbonemang och är "helt fri" om 6 månader

Om du har ett låst abbonemang med mer än 3 månaders bindningstid, då får du köpa den till kontantpris utan förlängning

Om ditt abbonemang har mindre än tre månader kvar på bindningstiden eller är obundet så måste du förlänga ditt abbonemang.

Det är i alla fall så som jag har uppfattat villkoren. Å andra sidan så motsvarar telefonen samt Till Vänner i 12 månader ganska precis kontantpriset så det spelar ingen större roll.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-12 15:57

Jag fick min idag, fick betala 6895. Ingen rabatt, men jag tog heller inget nytt abonnemang eller förlängde mitt gamla.

Ursprungligen av kenjon:

Jag fick min idag, fick betala 6895. Ingen rabatt, men jag tog heller inget nytt abonnemang eller förlängde mitt gamla.

Gratulerar. För min del blir det pass ett tag framöver. Upptäckte dessutom jailbreak i dagarna, och där gick det minsann filma också

Bevaka tråden