Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD till IMG?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-01-11 00:22

Hej på Er.
Hur gör man för att skapa en IMG-fil av en DVD skiva i Leopard? Jag har sökt på detta forum och även Googlat, men inte hittat något. Anledningen är att jag har en massa DVD:er av bandet som jag vill ha som IMG-filer i Popcorn. Jag har kört Windows en massa år (där är det ju enkelt fixat) och switchade till Mac för ett tag sen, så jag behöver lite hjälp...

Tack!

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-01-11 11:04

IMG är en skivavbild och allt som har med skivor att göra hanteras i programmet Skivverktyg som ligger i Verktygsmappen under Program. Där kan man, förutom hårddisk-tjosan, även bränna skivabilder ("Ny avbild"), rensa DVD-RW-skivor och göra massa annat som har med skivor att göra - inklusive det du önskar.

Kan rekommendera brännarprogrammet Toast.
Här kan man göra i princip allt som har med bränning att göra och även ta en DVD-skiva och "bränna" den till en Disc Image... och göra tvärtom (IMG/ISO till DVD-skiva).
Toast är ett mycket bra verktyg att skaffa som Macägare.

.. och nej, jag har inte aktier i vad de heter som äger Toast den här månaden....

1
Bevaka tråden