Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya Nano till OSX 10.3.9

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har letat, som brukligt är, men hittar inte något jag får hjälp av tyvärr.

Min glada tjej fick en härlig ny iPod Nano i julklapp och det tyckte vi båda ju var underbart.
Däremot uppstod problem med kompatibiliteten med hennes gamla iBook Power PC G3:a.

Nano vill förstås att man laddar ned senaste versionen av iTunes 8, men den funkar inte på OSX 10.3.9 uppenbarligen.

Vad skall man göra här. Funkar nya Nanon med iTunes 7.7.1 eller MÅSTE det vara 8.0.2? VAR i så fall kan man ladda ned 7.7.1? Finns det något annat man kan göra för att få faktisk användning av Nanon? Andra program än iTunes (till gammal Mac alltså) som rekommenderas?

Vore galet tacksam för lika fantastiska svar som vanligt här på 99.se

/Simpanovic

Du kan ladda ned iTunes 7.7 här.
Vet inte om den funkar med nya iPod Nano men jag tycker den borde det.
Läste någonstans också att OSX 10.3.9 inte klarar iTunes 8 men det har ni ju redan upptäckt.

Jag fick också den nya Nanon (kanariegul) i julklapp. Visst är den fin ! Jag har laddat ned både musik, bilder och kortfilmer på den från iTunes. Du kan läsa mer om iTunes i inlägg här.

Klart det finns annat än iTunes men är inte så bra på vilka som är bra.

Senast redigerat 2009-01-07 21:53

Ja, man tycker ju verkligen att de borde ha hyfsad bakåtkompatibilitet...
Fick nästan upp hoppet lite väl under installationen av iTunes 7.7, men det visade sig tyvärr vara helt i onödan.

Den lilla Nanorackaren vill prompt ha iTunes 8!! Det är surt som korvspad eftersom vi ju har en gammal iBook att lattja med.

Vad tror ni? Fixar en åratals gammal iBook G3 som kör OSX 10.3.9 att uppdateras till OSX 10.4.9? (Som ju tydligen är den lägsta versionen som pallar iTunes 8)

Känns helt skadat att man inte ska kunna använda nya finfina Nanon bara för att man har en gammal dator.....

Tips? Råd?

1
Bevaka tråden