Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte trycka på svara eller avböj knappen vid inkommande samtal

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-01-05 23:38

När jag får ett inkommande samtal så kommer det upp två knappar en grön Svara och en Röd Avböj . Kan inte trycka på någon av dom , mitt enda alternativ är att använda höja/sänka knapparna för att svara ! Vad beror detta på , nån som haft det så här ? Vill inte ställa om den då jag har 14 gb musik som ska laddas in igen ... Snälla hjälp !

Franzer

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 02:18

Startat om?
Annars återställ.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-06 10:01

Om din touchskärm fungerar utan problem annars men du har endast problem i telefon delen så beror det nog på något du har installerat med Installer. Jag tror det finns något från RIP dev som gör att man inte kan använda pek skärmen i telefon delen. Avinstallera programmet eller återställ.

//Rob

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-01-06 12:30

jag hade den inte jailbreakad men jag gjorde en återställnign utan inställnigar sparade . nu funkar allt.!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-25 23:15

Jag har följande problem:
Ibland när det ringer får jag en SVARA-knapp och en AVBÖJ-knapp.
Ibland när det ringer får jag bara upp en SVARA-slajder.

¿Que?

Ursprungligen av scott:

Jag har följande problem:
Ibland när det ringer får jag en SVARA-knapp och en AVBÖJ-knapp.
Ibland när det ringer får jag bara upp en SVARA-slajder.

¿Que?

Det beror väl på att du har telefonen låst (alltså skärmen släckt etc), har du den låst = slider. Upplåst = svara/avböj.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-26 12:35

Aha. Men hur kan jag avböja samtal när telefonen är låst? Är det volymknappen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-26 12:40

Klicka på power knappen två gånger m.a.o lås knappen

Ja, eller en gång så slutar det vibrera/ringa men går till t.ex telesvar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-26 22:53

Nej, en gång tystar ringsignalen, två gånger skickar till mobilsvar (eller ger upptagetton hos uppringaren om mobilsvar är urkopplat).

Ursprungligen av kenjon:

Nej, en gång tystar ringsignalen, två gånger skickar till mobilsvar (eller ger upptagetton hos uppringaren om mobilsvar är urkopplat).

Just därför skrev jag "Ja, eller".. Men du läste väl inte / uppfattade inte det.

Två gånger = du nekar samtalet. En gång = det slutar ringa (ljud)/vibrera, efter det går samtalet till telesvar om det är inkopplat.

Oavsett vilket man gör så svarar man inte..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-27 12:37

Nej det uppfattade jag inte
Samtalet går ju till mobilsvar även om man inte gör något alls. Så där blir det ingen skillnad mot att trycka en gång, man tystar bara ringsignalen. Trycker man två gånger tystar man ringsignalen och samtalet går till mobilsvar direkt, utan väntan. Eller tutar upptaget om man inte har mobilsvar inkopplat.

1
Bevaka tråden