Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högtalare med vanlig radio till MBP?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok, på det här området är jag mycket okunnig. Jag vet vad jag vill ha - men jag vet inte om det finns... I mitt kök, som är ca 30m2 stort, vill jag ha en radio med bra högtalare som klara att fylla rummet. Inte med perfekt ljud, men med bra ljud. Min tidigare önskan var att denna radio hade en docka för iPoden, men efter att ha upptäckt Spotify är det ännu viktigare att den kan kopplas till min MBP. Efter att ha införskaffat en MBP är mitt spenderkonto mycket tomt och därför bör denna radio/högtalare vara ganska billig... Vad är det jag letar efter?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-02 19:32

tivoli audio, snyggaste köksradion i stan. men inte billigast dock.

www.tivoliaudio.com

  • Medlem
  • 2009-01-02 21:06

Som föregående talare föreslår. En Tivoli Audio Model Two. En stereo-radio med bra "fylligt" ljud. Vill man ha extra tryck så finns det en baslåda att köpa till. En Model Two får du för ca 3200.

Ett tips på vägen. Gör inte som jag gjorde med min bärbara dator. Dvs använd inte hörlursuttaget för att koppla in den till stereon! Efter ett tag har du nämligrn förstört hörlursuttagen i din MBP! Och det blir nog dyrt att reparera! Köp istället en Aiport Express och koppla in i din Stereo/radio. Mycket smidigare, och så slipper du en trasig dator!

  • Medlem
  • 2009-01-02 21:33

Kökstips

Hej!
Nu är vi så lyckligt lottade att förra ägaren till huset byggde in en bilstereo i ett av köksskåpen (med panelen på en gavel till skåpen) och satte högtalare i taket. Så radio rattar vi lätt in med den apparaten. Men efter att ha upptäckt Spotify och SR:s roliga internetkanaler blir det mer och mer att vi lyssnar på "radio från datorn" med mitt lilla flyttbara kit:

  • En airport express

  • En uppsättning rätt billiga "datorhögtalare"

  • Ett grenuttag där dessa kopplas in

  • En trälåda i A4-format från IKEA

Och vill man så flyttar man med sig lådan till tvättstugan eller vart man nu har sysslor att utföra.
Häls nocke/anneli

1
Bevaka tråden