Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-30 18:30

Tjena

Jag uppdaterade till 2.2 och fick då Mejl-funktionen. Jag har ett hotmail konto och klicka då på "annat" när jag skulle skapa nytt konto. Men efter jag fyllt i mina uppgifter och klickar på spara, så kommer detta meddelande upp: Kan inte hämta epost, användarnamn eller lösenord för "pop3.live.com" är felaktig.

Vad ska jag göra för att kunna använda mejl-funktionen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-30 18:36

Finns massor med trådar här på 99 om detta. Du kan också söka på google då 99 kommer ganska långt upp även där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-30 18:52

Vad ska ja söka på? Mejlproblem? >D

Du måste ha Hotmail Plus för att kunna använda det på din iPod Touch (eller över huvud taget andra externa konton). Det räcker alltså inte att ha bara Hotmail.

Har läst en rätt krånglig förklaring hur man får in Hotmail på iPod Touch men är du inte bra på att "pilla" rekommenderar jag istället att du skaffar Izymail som vidarebefordrar dina Hotmail-brev. Tror det är gratis i början men att det sedan kostar lite. Du kan väl kolla om det är något att ha.
Jag (och många andra här på 99.se) använder Gmail som fungerar mycket bra. Det är gratis och har stort lagringsutrymme för posten. Se här.

Lycka till !

1
Bevaka tråden