Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken setup funkar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Håller på att förbereda barnens rum efter en renovering. Viktigt är att kunna spela WoW och PS3. Hur skulle en sådan lösning se ut? PS3:an har HDMI koppling och tanken är att koppla en Mac till samma skärm.. Funkar det?

Det bästa är om skärmen har en HDMI och en DVI kontakt där du kopplar in respektive. Det är inte så ovanligt idag, säger du vilken storlek du är ute efter så kan säkert folk komma med rekommendationer.
Tänk på att du måste ha en seperat lösning för ljudet från din PS3 ifall du köper en skärm till en dator.

/Adam

Jag har tänkt mig ca 40' skärm. En skärm som jag både kan se på TV/DVD med, och även koppla in PS3:an

Då rekommenderar jag en samsung, vi har en 42" i vardagsrummet där jag har ps3:an ikopplad med full HD. Funkar Skitbra... Den har även DVI ingång så man kan koppla in datorn och byta mellan dom från fjärkontrollen...

  • Oregistrerad
  • 2008-12-21 23:55

Du kan välja vilken skärm du vill. Det är ju bra om den har HDMI plus DVI eller något så du kan köra både din mac + ps2 + dvd etc.

Dvd kan du ju köra från PS3an om du vill.

HDMI är bakåtkompatibelt med DVI så det räcker att TVn har HDMI (99% av alla LCD och Plasma har 2 eller fler HDMI-ingångar). Allt som behövs är en DVI-->HDMI-kabel.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-01 23:14
Ursprungligen av hansfilipelo:

HDMI är bakåtkompatibelt med DVI så det räcker att TVn har HDMI (99% av alla LCD och Plasma har 2 eller fler HDMI-ingångar). Allt som behövs är en DVI-->HDMI-kabel.

Det är faktiskt väldigt många skärmar som inte har det. Plasma är ju minst 5 år gammal och då var inte ens HDMI uppfunnit. Men om du köper en ny skärm idag så stämmer det såklart

Någon som har en bra skärm att rekommendera?

Max 32'

  • Oregistrerad
  • 2009-01-01 23:15
Ursprungligen av ru4real?:

Någon som har en bra skärm att rekommendera?

Max 32'

Skulle föreslå minhembio.nu - där finns det många trådar om sånt.

1
Bevaka tråden