Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har du ngt du vill riktigt spritta till om på värsta Kirschsteiger-manér?
Ni vet, se så där plirig ut och säga "Idag känner jag mig så där glad!"

positivismer i massor! Livet är Underbart när underlivet e bart som flickan sa!

(Att han sedan gör att man skäms i nästa mening när han frågar två rätt kaxiga män om de brukar sjungas något på båten....det är en annan sak)

I så fall lägger du ett inlägg här.

Surpöttar, gnällrövar och allmänt negativa folk har inget att göra här i den här tråden.

Jag börjar:

Idag är jag så jävla glad för atte:

1) Jag har beställt min nya kamera.

2) Jag har skaffat mig en GPS - känner mig som en pillig småpojk!

3) Jag har fått ett roliigt ekonomiskt besked.

4) Jag har hittat den där backupen jag inte trodde jag gjorde.
Kanske 1000 bilder i DNG-format från K10D kameran.... 5 DVD fulla!
Massa annars helt oersättligt fotomaterial finns igen!

5) Tor + Fre - sedan 4 vkr SEMESTER! underbart

6) Solen bröt just igenom molnen.

Huga, jag får gå och ta mig en Valium eller något.

1774 Bilder tillbaka !

Senast redigerat 2008-07-09 17:38

1774 Bilder tillbaka !
Hallelulja O:-) ! Ja, ibland så stämmer allt i ens liv. Kul att det är så för dig, Goflorp !

Jag har redan haft semester i två veckor så jag har "vant" mig vid härligheten att få vara fri i sommarhagen ! Har inte köpt en ny kamera men många nya akvarellfärger (som kostar "skjortan", 40-60 kr för varje färg som är teskedsstora). Ska på släktträffar framöver och det brukar vara kul.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 20:15

Jag hjälpte just en kollega över iChats skärmdelning. Han sitter i Japan mitt i ett jobb när han råkar pilla ut batteriet ut sin dator. Strömmen går så klart och därmed tappar Mail.app alla hans inställningar. Han sitter i början av produktion och skickar ca 25 mail i timmen just nu.
Han ät ett datorblåbär men på en lååångsam uppkoppling och över iChat så fixar jag allt på 10 min. Han är så glad, han skickade just ett tack-mail. Det kändes bra.

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-07-09 20:55

Den här nyheten räddade inte bara min dag, min vecka, mitt år utan mitt liv!!
Son of the Beach DVD news: Announcement for Son of the Beach - Volume 2 | TVShowsOnDVD.com

I förra veckan fick jag första utbetalnigen från Google får annonser jag haft på mina olika webbplatser. 660:- fick jag. Det tog ungefär ett år att samla ihop det. Firade med hämtmat från Miss Goa som är en mycket bra indisk restaurang här på Lilla Essingen i Stockholm.

Mera

iPhone 2.0 programvaran är redan knäckt...
Kameran kommer idag
Vi skall på lgh-visning ikväll
2 svala Carneige Porter i skafferiet....

Min fru som gick upp och brassade kaffe till mig nu kl 05... DET är kärlek det!

Frånsett morgontröttheten kan man inte må bättre...

Nä, nu skal vi iPhone-folk gå ut och sparka Världen i röven! Yippeeee!!!!!

Ursprungligen av Goflorp:

Mera

Vi skall på lgh-visning ikväll

Vi fick lägenheten. 80m2 på ett bra ställe på Hisingen!
Inflyttning tämligen direkt!

Yes!

Grattis !
Men....lämna den fina skärgården ? Fast det är väl inte kul med de mörka, blåsiga höstarna och kalla vintrarna antar jag ? Det ser annars så mysigt ut på sommaren.

Så nu kommer ni har tillgång till storstadens alla nöjen direkt utanför dörren. Kul !

Jag är glad idag
För igår fick jag tillbaka min penryn macbook pro vars hårddisk kraschade. Det visade sig att de behövde byta hela logikkortet + "flex cable" + hårddisk, så nu har jag i princip en ny dator.

och snart har jag en iPhone!!!!
Yay, rolig tråd Goflorp

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-07-11 08:57

Det är min sista dag på jobbet innan semestern...det är ett skäl att vara glad det...:D

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-07-18 10:49

Sjukskriven, inget jobb, ingen semester (arbetstränar), inga pengar, trasiga obesiktiga bilar, regn, kallt, deprimerad, trött och slut. Men jag lever, än......

Tror jag fått högsta vinsten vad gäller saldot på iTunes och App Store - eller också har Apple fått hjärnblödning. Men glad kan man ju vara en liten stund. Undrar vad jag skall passa på att köpa för dyra program.....

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-11-16 19:51
Ursprungligen av adress@mac:

[ATTACH="CONFIG"]31127[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]31126[/ATTACH]Tror jag fått högsta vinsten vad gäller saldot på iTunes och App Store - eller också har Apple fått hjärnblödning. Men glad kan man ju vara en liten stund. Undrar vad jag skall passa på att köpa för dyra program.....

Men det är väl 282 SEK med en massa decimaler?

Ursprungligen av adress@mac:

Tror jag fått högsta vinsten vad gäller saldot på iTunes och App Store - eller också har Apple fått hjärnblödning. Men glad kan man ju vara en liten stund. Undrar vad jag skall passa på att köpa för dyra program.....

Du har så mycket som 282kr på ditt konto. Notera att det är en punkt och inte ett kommatecken före alla nollor. Det innebär att man helt enkelt har en liten skönhetsmiss när det gäller att skriva ut ören.

Så dog den tråden.

Lås för fan.

Tja, vi är ju svenskar, så det är väl helt omöjligt att vara glad en hel dag? Eller en hel tråd?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 12:13
Ursprungligen av Taz_1999:

Tja, vi är ju svenskar, så det är väl helt omöjligt att vara glad en hel dag? Eller en hel tråd?

Snack, vet att det påstås det. Men jag vägrar tro att det är ett gemensamt drag för oss svenskar. I sådant fall är det för att vi haft det för bra för länge och tar många saker för givet.
Ett gemensamt drag vi har är avundsjukan. Men det är en annan tråd.

Som det ser ut idag så kommer jag inte ha någon semester alls. Massor med jobb men jag är glad för det. Jag tar små microsemestrar på en halv dag eller några timmar. Är det bara jag som blir rastlös av en hel dag på stranden eller i hängmattan?

Hur kan vi pigga upp dig då MatsOlov ?

Tycker du är en go kille med mycket kunskaper. Den åsikten delas säkert av många på 99.se. Det får väl räknas på plussidan i ditt liv ?
Bor du med naturen utanför eller ? Tänk på att det är där vi stadsbor skulle vilja vara. Jag ser bara betonghus framför mitt hus, bläh !
Kan du inte använda din "påtvingade ledighet" till att göra något nytt som inte behöver kosta något ? Börja göra enkla saker i vardagen fast på ett nytt sätt.

  • Medlem
  • Skara
  • 2008-07-18 17:45

Just nu gör soundtracket till "Into the wild" mig lyrisk.
Ni vet Eddie Vedder, sångaren i Pearl Jam? Otroligt duktig och för mig en oväntad sida av honom.
Lyssna bara på "Rise".

Goflorp: Grymt bra intiativ förresten, skönt med en feel good tråd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 18:12
Ursprungligen av KaRo:

Hur kan vi pigga upp dig då MatsOlov ?

Tycker du är en go kille med mycket kunskaper. Den åsikten delas säkert av många på 99.se. Det får väl räknas på plussidan i ditt liv ?
Bor du med naturen utanför eller ? Tänk på att det är där vi stadsbor skulle vilja vara. Jag ser bara betonghus framför mitt hus, bläh !
Kan du inte använda din "påtvingade ledighet" till att göra något nytt som inte behöver kosta något ? Börja göra enkla saker i vardagen fast på ett nytt sätt.

Kan ni inte ta det i en egen tråd så kan vi andra ha kvar den här tråden.

Bio senare ikväll. Först vindrickande. Med trevligt sällskap.

Äntligen fått "remote" att funka på iPhone!
Nya datorn igång, gamla nedpackad.

När jag kom hem efter ca 30 min bortavaro - fotograferande - så står min hund och studsar av glädje, som om jag varit borta 6 månader...underbart.

Två tips med mkt livskvalité i : en hund och en MC...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-07-18 22:37

Har fått en öl, Abbot Ale, så nu är jag på bättre humör.

acke: Kan ni inte ta det i en egen tråd så kan vi andra ha kvar den här tråden.

Ta vad då i en egen tråd ?
Jag försöker skriva positiva saker till MatsOlov. Var inte det syftet med tråden ?
Du däremot drar fram negativa saker som att du inte har semester och att vi svenskar är avundsjuka. Hur lyckas du få det till att du är positiv och jag är OT ?:tveksam:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-23 11:01
Ursprungligen av KaRo:

acke: Kan ni inte ta det i en egen tråd så kan vi andra ha kvar den här tråden.

Ta vad då i en egen tråd ?
Jag försöker skriva positiva saker till MatsOlov. Var inte det syftet med tråden ?
Du däremot drar fram negativa saker som att du inte har semester och att vi svenskar är avundsjuka. Hur lyckas du få det till att du är positiv och jag är OT ?:tveksam:

Ja men jag kände att det skulle kunna "ta över" tråden lite.
Semester var ingen klagan och avundsjukan-biten knöt jag ihop så den inte skulle fortsätta men point taken.

Haha, tänkte just skriva tidigare idag att alla MatsOlovs problem går att lösa med alkohol.

Ni minns vad Homer sade om det när han skulle skåla? "To alcohol. The cause of... and solution too... all of life's problems".

Skål kompis!

sluta bråka barn

Abbott Ale? Inte provat, kör annars med Carneige Porter.

140 liter öl i garaget kan man vara mycket lyckligare??

140 liter öl i garaget kan man vara mycket lyckligare??

Jovars.
En sportbil i garaget.:cool:

Bevaka tråden