Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera CHM till PDF?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-02-08 17:06

Finns det något program för Mac OSX (intel) som klarar att konvertera CHM-filer till PDF?

Vilket program skapar CHM-filer?

edit: Nåt av följande?

* Microsoft Compiled HTML Help files
* ChemDraw Chemical Structure files.

edit igen: Denna verkar finnas, förutsatt att det är MS-filerna du pratar om. I detta program skall man kunna visa CHM i OS X och då bör du ju även kunna skriva ut/konvertera till PDF.

http://chmox.sourceforge.net/

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-02-08 20:07
Ursprungligen av Johan S:

Denna verkar finnas, förutsatt att det är MS-filerna du pratar om.

Ja, det är det...

Ursprungligen av Johan S:

I detta program skall man kunna visa CHM i OS X och då bör du ju även kunna skriva ut/konvertera till PDF.

http://chmox.sourceforge.net/

Det är just det som är haken. Jag hittar inte den funktionen i ChMox och tror inte den finns...

Men tack ändå för ditt svar...

  • Medlem
  • 2008-02-28 13:16

Hade samma problem och hittade en referens till ett program som hette Chimp. Tyvärr så verkar utvecklaren av det ha lagt ner, men efter att ha Googlat kunde jag ladda ner det.

Sen kom jag på att jag hade en Parallels-Windows med Acrobat installerat, och då gick det ännu enklare. Bara att öppna CHM:en i Windows och skriva ut som PDF...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-16 05:05

Nu bumpar jag upp denna gamla tråd som jag hittade när jag sökte och tänkte delge ett tips om någon annan söker efter något liknande i framtiden. Chmox fungerade riktigt dåligt för mig och vägrade starta vissa .chm filer. Ville också konvertera till pdf, men det går fortfarande inte. Hittade programmet iChm som fungerar riktigt bra, och kan konvertera hela dokumentet till ett pdf dokument. Men läsaren fungerar så pass bra att jag inte ser något behov av att konvertera dokumentet längre. Kan rekommenderas!

1
Bevaka tråden