Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Bluetooth i iPhone

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inaktiverade Bluetooth och kan nu inte aktivera det igen, står bara och snurrar. Stått i flera minuter. Testat starta om också, ingen skillnad.

Vill gärna använda mitt BT-headset

Kan installationen av swephone påverkat?

Upplåsningen verkar kunna gjort detta... hittade lite info på engadget. Ingen annan med samma problem? Ny 8GB iPhone med firmware 1.0.2 .

Var det lätt att låsa upp din? Hjälp gärna mig om du har nåt tips.

Den var upplåst när jag fick den. Guide finns här: http://modmyiphone.com/wiki/index.php/IPhone_unlock_OS_X_Part_1

Knäppaste lösningen hittills.

Slog på och av "Flygplansläge" och sen provade aktivera BT igen - funkade.

Inga problem här alltså med en upplåst iPhone och Apples BT-headset.
Beställ ditt upplåsta ex här: http://ifun.se/intresseanmalan/

Roligare under år 2007 blir det inte kan jag lova.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-29 04:47

Vad ska man med BT-headset till? Då kan man ju inte gå med den i näven och flasha för alla menlösa töntar som har mobiltelefoner från jura?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-03 21:23

Jag har ett ganska nytt SE headset den aldrig hittar. Grym BT funktion, inga filer och Apples egna headset? WOW!

Har samma problem som du hade ( Jon Adolfsson) att BT bara snurrar men hittar aldrig något. Funkar inte med att starta om flygplansläge heller?
Vet du nått mera man kan testa?

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-12-19 14:56

Samma problem som ovanstående (Juhaniselvani)
Iphone 1.1.1 SV tangentbord BT Samsung WEP 200, parar sej direkt men sedan bara `snurrar`.
Hoppas någon kommer på en lösning!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-23 10:22

Bluetooth hittar inte!

Hej.
Bluetooth-funktionen funkar inte alls i min nya iphone. Snurrar bara runt utan att hitta andra enheter. ändå prövat med olika mobiltfn intill (med bluetooth på naturligtvis).
Vad kan detta bero på

För övrigt, lyckas ni öppna word &pdf-filer som skickats via epost? Inte jag. Står bara ngt om att dessa inte kan läsas...

(Har 1.1.2:an).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-23 11:09

iPhone stöder bara Handsfree-profilen, dvs inte att ansluta till andra telefoner mm.
Finns trådar här om detta.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-01-23 20:25

Snor denna trådeden lite:P
Vet någon om det funkar att använda sony ericssons bluetooth sterio-headset på iphone?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-24 10:08
Ursprungligen av torva:

Snor denna trådeden lite:P
Vet någon om det funkar att använda sony ericssons bluetooth sterio-headset på iphone?

Borde funka, men du får nog inte stereo, eftersom inte iPhone stöder det via BT.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-24 13:34

http://www.iphoneinfo.se/bluetooth-i-iphone-suger/

Hoppas verkligen Apple fixar någon vettigare bluetooth...

är det någon med 1.1.2 som har en BT headset här? Är det något att ha? Hur är ljudet?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-01-25 00:25
Ursprungligen av returdesign:

är det någon med 1.1.2 som har en BT headset här? Är det något att ha? Hur är ljudet?

Funkar lika bra som till min HTC P3600. Inga problem. Ljudet är antingen inte beroende av telefonens BT, eller så är det på samma nivå i båda telefonerna.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-01-25 00:23

Ingen som vet om det finns något BT hack, så man kan skicka filer m.m.?

1
Bevaka tråden