Var och varannan gång jag för över låtar från biblioteket till iPoden så hänger sig överföringen, iTunes i sig hänger sig inte, åtminstone inte till en början, men själva överföringen rör sig inte frammåt, o så står det tills jag inser att inget kommer hända och som enda utväg är tvungen att koppla ur iPoden utan att först mata ut, för att ens få kunna börja om igen (och nej det funkar inte att abryta överföringen på krysset). Använder senaste osx och senaste iTunes, iPoden är en ny iPod video 30gb och datan är en macbook.

1. Vad kan detta bero på? Och vad gör jag?
2. Kan det vara så att iPoden skadats vid något tillfälle och att det således händer varje gång iTunes försöker lägga information på en skadad del? (jag är ingen expert, men vart ett program väljer att lägga information på en disk är väl rätt random, o således kunde det ju förklara varför det funkar ibland o ibland inte??)
3. Har kört diskverktyget på iPoden men den hittar inga fel, finns det något annat bättre program (freeware eller shareware) eller borde skiverktyget hittat ett fel på disken om det hade funnits ett?
4. Skulle vilja se hur detta påverkat filstrukturen på podden, om det ligger kvar "halva" filer osv, hur får jag iPoden o visa mer (det vill säga allt) än bara iCallmappen o nån anteckningsmapp?
5. Är orolig för o skada iPodens disk (mer?) om det ska fortsätta så här, hur är det med risken vid urkoppling utan urmatning?
6. Ska det vara så här?