Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tips, råd!!! - hämta musik & instruktioner

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-07-27 23:17

hej !
Jag har köpt en shuffle och är skit glad ! Men jag har liksom inte alls nån koll på var man kan ladda ned musik! ´Dessutom fick jag en instruktions bok på norska:confused: så jag skulle behöva lite hjälp att komma igång!!!! kan ni som är duktiga en som kommer från stenåldern tack

lagligt = cdon.se

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-07-28 11:21

iTunes Music Store är väl det smidigaste alternativet. Köper man från cdon så får man låtarna i skyddat wma-format som inte iPoden kan läsa.
Sedan finns det väl fortfarande sidor som erbjuder laglig gratis nedladdning av låtar, någon som har bra tips kanske?

Håll tråden ren från olagliga förslag dock.

okej, men tycker ändå pb kunde få stå med då det finns mycket lagligt och vettigt där med.

  • Medlem
  • 2006-07-29 22:57

tackar !!!!! för all tips! jag har en fråga ! jag har varit inne på apple hemsida finner instruktionen på shuffle på engelska vilket är betydligt bättre än norska som jag fick när jag köpte shuffle, men finns det inte på svenska? en annan fråga! måste man alltid ha itunes för att kunna överföra musik till shuffle? menar att jag kan alltså inte ladda ned musik hos kompisar sm har itunes? tack från stenåldern människan

  • Oregistrerad
  • 2006-08-01 05:42
Ursprungligen av kexs:

tackar !!!!! för all tips! jag har en fråga ! jag har varit inne på apple hemsida finner instruktionen på shuffle på engelska vilket är betydligt bättre än norska som jag fick när jag köpte shuffle, men finns det inte på svenska?

Jo, det ska det väl finnas - beror väl på vilken typ av instruktioner du är efter. I dom flesta artiklarna finns det en länk till de språk som den är översatt till

Ursprungligen av kexs:

en annan fråga! måste man alltid ha itunes för att kunna överföra musik till shuffle?

Nej, men det är ju rätt smidigt. Dock ladda ner senaste iTunes o ipod updatern istället för att installera den som följer med CD skivan.

De shufflar som säljs via butik(inte applestore då alltså) har en tendens att vara rätt "gamla".

En bra sak att göra är att ringa till AppleCare 0771-199519 och registrera iPoden. Dom berätta för dig om iPoden är lastgammal redan(garantin gäller ändå - men du måste skicka in kvitto på att du köpt den ny)

Ursprungligen av kexs:

menar att jag kan alltså inte ladda ned musik hos kompisar sm har itunes?

Jo, du kan ladda ner musik från en kompis itunes också

Fast du kan inte använda itunes fölr att sen föra över låtarna till din egen dator

Det kan du fixa med nåt tredjeparts program, eller genom att helt enkelt använda ipoden som usb minne.

tack från stenåldern människan

1
Bevaka tråden