Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod på långresa

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska ut och resa i sex månader i Sydamerika utan tillgång till egen dator, men tänkte ta med mig iPoden (60 Gb video) för att lyssna på lite skön musik.

Det dyker dock upp lite frågor på vägen. Att ladda tror jag inte blir något problem, men däremot kommer jag hitta musik på vägen som jag vill lägga till, och då blir det antagligen vid olika internetcaféer.

Finns det något sätt att lägga till låtar utan att använda något förinstallerat program på datorn?
Om inte, hur vanligt är det att internetkafeer i SA har installerat ex. iTunes?

(Har sökt här efter svar, men inte hittat något. Är frågan besvarad tidigare, vänligen lägg in en länk till den tråden).

Om du ställer den i disk mode så kan du lägga in t.ex. Yamipod på iPodden och köra den därifrån, med Yamipod kan du sedan lägga till musik (Yamipod hanterar däremot inte video). På så sätt behöver du inte installera nått på datorerna eftersom programmet ligger på iPoden.

Yamipod är den enda jag känner till där ovanstående fungerar (dvs det räcker med att man har .exe-filen för att kunna köra det), men det finns säkert fler om man letar lite.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-07-27 14:40

*Tråden flyttad till rätt forumdel*

kan bara tillägga att jag "forskat" lite i ämnet själv eftersom jag skulle göra samma grej fast i Asien ... finns inget smidigare än Yamipod... du kan inte få Albumart & sånt men det får man le va med om man inte vill släpa med sig sin laptop eller så :rolleyes:
Blev att jag la in 2 album på 4 månader hehe men i a f så funkade Yamipod klockrent

lite off topic:
köp en camera-adaptor oxå. hur bra som helst om du inte råkar ha 10 000 minneskort till din kamera. använde min en del när jag reste runt i californien nyss.. funkar som smort...

Ursprungligen av Kamrat Karlsson:

lite off topic:
köp en camera-adaptor oxå. hur bra som helst om du inte råkar ha 10 000 minneskort till din kamera. använde min en del när jag reste runt i californien nyss.. funkar som smort...

Men är den snabb adaptern? Jag har hört att 0.5gb tar ca 30 minuter?

Ursprungligen av prahna:

Men är den snabb adaptern? Jag har hört att 0.5gb tar ca 30 minuter?

Adaptern är plågsamt långsam, vill minnas att det tog runt 40-50 min för ett 1 gigs-kort att föras över. Så se till att ladda iPod-batterierna innan du börjar. Gör man det så ser jag däremot inget problem med den farten, 1 timme bör man kunna klara sig utan sin ipod, annars har man problem..

är du annars van vid iTunes är det bara att lägga in installationsfilen på ipoden. visserligen har jag varit på nz, i australien och i asien men där stötte jag bara på ett fåtal IC som hade spärrat såpass att det inte gick att installera.

1
Bevaka tråden