Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Osync i filmerna

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-21 15:20

När jag konverterade en film som va 1 timme lång i Videora så blir de osync mellan ljudet och bilden. Det blir bara mer och mer osync ju längre man kollar. Problemet blir både i iTunes och i iPoden...

Filen va från början en DIVX-kodad AVI-fil

Någon som vet vad som är fel? Körde med den normal inställningarna som står i tutorieln när jag konverterade...

Samma sak händer mig..

  • Medlem
  • 2005-12-21 15:52

Ok.. så de är inte bara fel på mig

Ingen som vet en lösning? Funkar de bättre med något annat program?

Löste sig för mig om jag konverterade i H264 320x240 640kbps 128kbps stereo istället för standard mepg-4. Blev perfekt sync!

Jag har inga som helst problems med osync. Kör med mpeg4/ 320X240 / 768 kbps stereo/ 128 kbps i videora. Följ guiden .. går inte att misslyckas.

http://www.videora.com/en-us/Converter/guides.html#1000

Mvh Carl

  • Medlem
  • 2005-12-21 18:15
Ursprungligen av cutekid:

Jag har inga som helst problems med osync. Kör med mpeg4/ 320X240 / 768 kbps stereo/ 128 kbps i videora. Följ guiden .. går inte att misslyckas.

http://www.videora.com/en-us/Converter/guides.html#1000

Mvh Carl

Har du testat med stora filmer då? Typ 1 timme långa?

Ursprungligen av MsB:

Har du testat med stora filmer då? Typ 1 timme långa?

Japps. Inga problems med långa filmer som tex dvd ripp m.m. Funkar kanon.

Mvh carl

  • Medlem
  • 2005-12-21 22:09

Var noga med att ställa in fps:en så att rutan inte är blank. När jag valde 29.97 (eller vad det nu är) fps istället för att lämna den blank så synkades ljudet rätt

  • Oregistrerad
  • 2005-12-22 00:26

Går att SÖKa fram svar till det här.

  • Medlem
  • 2005-12-22 17:34
Ursprungligen av Banankaka:

Går att SÖKa fram svar till det här.

Kom igen!

Har sökt me både här och på google, och hittade information... Trodde ett forum va till för att diskutera och utbyta erfarenheret... Inte bara läsa i nån jäkla FAQ!

Vi kan ju om hela iPod.se till en stor Wiki, där de ända alla skriver är massa hänvisningar

det var så för mig men sen så ändrade jag från 29.97 till 30 fps, och då blev det bra, även på långfilmer

  • Medlem
  • 2005-12-22 18:37
Ursprungligen av fluppo:

det var så för mig men sen så ändrade jag från 29.97 till 30 fps, och då blev det bra, även på långfilmer

OK!

I videora? Vart hittar du den inställningen?

EDIT: Hittade...

  • Medlem
  • 2006-07-27 09:35

Inget av det ni säger fungerar, jag har testat alla olika alternativ som ni nämnt i denna tråden, men jag har fortfarande osyncat ljud på mina filmer...

1
Bevaka tråden