Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör man?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 17:35

Hejjsan!
Jag fattar inte hur man laddar sin iPod mini? Har man en laddare eller?
Kanske dum fråga men vill ju veta :rolleyes:

med de nya iPod mini får man inte med en laddare, det fick man med de gamla. Numera får man antingen ladda den genom usb porten på datorn eller köpa en laddare till

mvh Olof

  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 17:52
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

med de nya iPod mini får man inte med en laddare, det fick man med de gamla. Numera får man antingen ladda den genom usb porten på datorn eller köpa en laddare till

mvh Olof

Okaj.. men va kostar en laddare? Var kan man köpa de? :rolleyes:

  • Medlem
  • 2005-04-19 19:07

hej

Jag köpte en på applestore.se.

Den kallas usb-nätadapter... grymt smidigt!!!! köp den!

kostar 275kr

  • Oregistrerad
  • 2005-04-20 16:31
Ursprungligen av Jakob:

hej

Jag köpte en på applestore.se.

Den kallas usb-nätadapter... grymt smidigt!!!! köp den!

kostar 275kr

Vilken kabel är en "iPod-kontakt-till-USB-kabel" som det står att man behöver för att kunna använda denna nätadapter? Följer den kabeln med iPoden (iPod mini i mitt fall)?

Jag börjar tröttna alla dessa dyra tillbehör som man ska köpa extra till sin iPod.

  • Medlem
  • 2005-04-20 17:08
Ursprungligen av ulrika_k:

Vilken kabel är en "iPod-kontakt-till-USB-kabel" som det står att man behöver för att kunna använda denna nätadapter? Följer den kabeln med iPoden (iPod mini i mitt fall)?

Jag börjar tröttna alla dessa dyra tillbehör som man ska köpa extra till sin iPod.

Ja det är den du föröver låtar me!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-20 18:47
Ursprungligen av MsB:

Ja det är den du föröver låtar me!

Jaha, kanon! Bra att den är inkluderad! Min spargris och jag kan pusta ut...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-20 20:28
Ursprungligen av ulrika_k:

...
Jag börjar tröttna alla dessa dyra tillbehör som man ska köpa extra till sin iPod.

Det är ett sätt att se på saken. Utifrån min synvinkel har iPoden blivit billigare sedan man som du säger behöver köpa till extra till sin iPod. När nätadaptern (laddaren) var inkluderad kostade iPod mini ungefär 500 kr mer än vad den kostar idag, och idag får du 18 timmars batteritid (jämfört med 8 tidigare) och möjligheten att köpa till en nätadapter för 275 kronor. Mellanstadiematten jag lärt mig säger mig att det är bättre som det är nu, när totalkostnaden för en bättre iPod mini med nätadapter är lägre än när den var inkluderad.

  • Medlem
  • 2005-04-21 21:48

Vart kan man köpa en sån här laddare?
Ska nämligen resa iväg nu snart och det kan vara behov av att ladda den

Ursprungligen av decar:

Vart kan man köpa en sån här laddare?
Ska nämligen resa iväg nu snart och det kan vara behov av att ladda den

är i samma situation som dig. förvånar mig att inte teknikmagasinet har laddaren, som annars har så många tillbehör

men det är väl fraktfritt att beställa från apple.se?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-21 23:44
Ursprungligen av agradin:

är i samma situation som dig. förvånar mig att inte teknikmagasinet har laddaren, som annars har så många tillbehör

men det är väl fraktfritt att beställa från apple.se?

Laddaren finns att köpa på bla applestore (som nämnts tidigare) samt på macoteket. PÅ macoteket heter den "Apple AC Adapter USB iPod" och kostar 299 kr.

Från apple store är beställningen INTE fraktfri utan kommer totalt att kosta 361 kr (69 kr i frakt).

  • Medlem
  • 2005-04-23 08:55

Det är visst gratis frakt från applestore.se!

Det står ju tydligt att det är det!!!!
Det var det när jag köpte där ifrån.....

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-04-22 22:45
Ursprungligen av Larsson:

Hejjsan!
Jag fattar inte hur man laddar sin iPod mini? Har man en laddare eller?
Kanske dum fråga men vill ju veta :rolleyes:

Hej!!
Du laddar den enklast genom den medföljande usb kabeln...se bara till att du har usb 2.0 på din dator, annars funkar de inte.

Som tillbehör finns en laddare man kan koppla till ett vanligt väggutag om du inte har tillgång till en dator!

//Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-23 23:37
Ursprungligen av MrCoffee:

Hej!!
Du laddar den enklast genom den medföljande usb kabeln...se bara till att du har usb 2.0 på din dator, annars funkar de inte.

Som tillbehör finns en laddare man kan koppla till ett vanligt väggutag om du inte har tillgång till en dator!

//Fredrik

Man behöver INTE ha USB 2.0 för att det ska fungera. Sluta sprid osanningar!

fråga..

Ursprungligen av MrCoffee:

Hej!!
Du laddar den enklast genom den medföljande usb kabeln...se bara till att du har usb 2.0 på din dator, annars funkar de inte.

Som tillbehör finns en laddare man kan koppla till ett vanligt väggutag om du inte har tillgång till en dator!

//Fredrik

Hej!

Jag tycker att kontakten på den där usb adaptern ser lite konstig ut på bilden...går den verkligen in i ett vanligt väggutag?
/Susanna

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-07-26 18:27

Såg att detta är en ganska gammal tråd nu, men har inte varit på sidan på ett tag

xtrem: Sorry om det där med usb 2,0, trodde de va så :"> .....men du har absolut rätt, såg att laddaren funkar med usb 1,1 i datorn också.

diatryma: jo om du köper väggladdaren här i Sverige (applestore) får du med en kontakt som passar våra eluttag
.... antagligen såg du en bild på en adapter med engelsk kontakt påsatt.

Senast redigerat 2007-07-26 18:43

bleh.. jag köpte min laddare på NETTO för 49 spänn

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-01-18 22:53

Fungerar laddaren även i thailand?

1
Bevaka tråden