Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Umeå: Keynoteträff tisdag 9 januari 2007

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-09 01:56
Ursprungligen av Adrian B:

Och sen har jag sparat massor av tid på att läsa milslånga trådar på 99mac där folk säger dumma sak som jag känner att jag måste kommentera...

Med över 10 000 inlägg så verkar det finnas gott om folk som säger dumma saker på 99.se/mac!

Hmm... antagligen kommer du kommentera mitt inlägg...

MWSF 2007 Drinking game

Hoppas ni får det kul ikväll, här kommer något för att göra det ännu roligare!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-09 15:17
Ursprungligen av Adrian B:

Men jag är en sucker för att inte veta något i förväg för maximal upplevelse. Jag har setts hålla för öronen och titta bort på bio när de kör trailers för filmer jag vill se... sån är jag

Jo, människor är nog lite olika där... överraskningsmomentet har en del svårt för. De vill tex veta innan vad det är... så dessa depraverade individers julklappar och födelsedagspaket kläms, skakas och öppnas lite grann utan att det syns. Patetiskt! Sån tur att man inte är en så´n.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-08 23:58

På ett vis är jag kluven inför att vänta in keynoten. Ni som har gjort det förr... är det värt det? Själva hetsletandet efter den bästa liverapporteringen är ganska spännande också. Och det har inte nämvärt förstört nöjet med att kolla på Jobs efteråt ändå.

Men för att man inte ska bli helt knäpp i väntan på att de släpper keynoten så är det nog inte helt fel att se nån film så man skingrar tankarna. Visst var det nån som kunde ta med Pirates of Silcon Valley? Jag kommer förresten strax efter sju. Min tfn är 070-648 12 54.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2007-01-09 10:17

Jag dyker upp ikväll om allt går som det ska.

  • Medlem
  • 2007-01-09 17:06

Min middag är flyttad till morgondagen. Jag kommer till Humlab! Jihaaa.

Snart dödar jag all mackontakt. Jag kommer till HUMlab lite senare, kanske vid åtta-tiden. Det blir en stor kväll ikväll!

Jag har gjort iordning denna länk som vi kan använda:

http://adrianb.info/mac/mwsf07feed/

  • Medlem
  • 2007-01-09 17:36

Åååh. Det är ju spännande för saticken. Vi ses där!

Tack för en mycket trevlig kväll! -Stor tack till alla som var med och fixade.
Best keynote ever

Som MagnusB säger: Best keynote ever. En mycket trevlig kväll. Är glad över att jag stannade kvar och inte gick.

Ja, jag får tacka alla som kom och även tacka Samul som fixade lokalen. Det blev ju till slut en väldigt lyckad kväll (natt?) trots att det var lite floppvarning ett tag där vid elva-halv tolv-tiden. Tack till dig som fixade länken för streamen till slut.

För er som inte var där: Det blev en lång men väldigt lyckad kväll. Vi såg Pirates of the Silicon Valley medan folk droppade in. Sen hade vi lite vadslagning om tänkbara händelser under keynoten. Men när vi hoppades på att videoströmmen skulle komma ut så fanns där ingen videoström. Och vi väntade och väntade. Vi såg lite annat i videoväg och vi snackade, men till slut framåt halv tolv skruvade många på sig, en del funderade på att ge upp och några på att kolla in nyheterna på webben. Men till slut fick vi tag i en fungerade videoström (typ kvart i tolv va?) och sen var det ren njutning.

En Jobs på fullkomligt strålande humör gav oss den antagligen bästa keynoten nånsin, trots att massor av de vi trodde skulle tas upp aldrig gjorde det, inte ens de "säkra" korten som 10.5 och iLife '07. Stämningeen var på topp i Humlab och videoströmmen var av hög kvalité och hackade inte en enda gång!

Så det som ett tag såg ut att bli ett enda antiklimax blev istället superlyckat! Vi gjorde helt rätt som valde att njuta av denna historiska händelse på maximalt sätt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-10 09:52

Tack själv för en trevlig kväll.

Ska tacka Zingo för länken.

Kul att ni hade en trevlig kväll! Förbaskat roligt att 99Umeå fortfarande lyckas hålla samkväm. Hoppas jag kan deltaga i framtiden om arbetsgudarna tillåter att återvända till vackra Umeå.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-01-10 10:56

Tack alla som kom för en härligt nördig kväll. Jag tyckte att det var en av de bättre keynote jag sett. Är fortfarande helt matt (och impad) av iPhone-presentationen! Men så här i efterhand så.... nä jag ska inte klaga än.

Förresten, ett gäng kameror var i omlopp under kvällen. Skulle vara kul att få se några bilder!

Jag är fortfarande helt tagen. Jag trodde nog att det skulle bli en iPhone, men att det skulle bli en "OMG WTF iPwn" hade jag kanske inte helt räknat med

Nu är den stora frågan om jag skall sälja min W950i nu och köra på min gamla glappa T630i i ett år fram till iPhone behagar dyka upp i Sverige eller om jag skall köra på W950i i ett år och sedan slumpa bort den.

iTV är ju nästan också ett måste, men frågan är ju om min MBP duger till att streama DVD till den? MBP Core Duo (1:a generationen) kommer väl inte 802.11n att funka på?

Ghaaaa! Too much information!

Trots att vi fick vänta ett tag blev det en lyckad kväll. Jag bifogar en del bilder från kvällen.

Jag slänger in lite bilder också.

Här ser vi på Pirates of the Silicon Valley:

Samul sammanställde spekulationerna inför keynoten:

...och efter en lååång väntan fick vi till slut se keynoten och stämningen var på topp!

Ursprungligen av Adrian B:

Samul sammanställde spekulationerna inför keynoten:

Så otroligt fett jättegalet nördigt. Trippeltumme upp på det!!!

Trist att jag inte kunde vara där, jag hade velat som fasiken

En av sakerna som sammanställdes var gissningar på antal "Boom" från Jobs under keynote.
Här är "facit":
http://www.tuaw.com/2007/01/16/the-keynote-boom-count/

Jag gissade på 12 (tror jag). Inte helt o-nära

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-01-17 16:40

Mina 14 var inte helt fel med andra ord.

Jag kanske tar tåget från Boden ner till Umeå nästa år om det blir något nästa januari.

Det gäller att vara ute i god tid?

Men till WWDC07 kan det väl tänkas bli något? 11 Juni eller vad det snackas om.

Förhoppningsvis kan det bli något innan dess också (Leopard!!!!).

Ursprungligen av staed:

Men till WWDC07 kan det väl tänkas bli något? 11 Juni eller vad det snackas om.

Förhoppningsvis kan det bli något innan dess också (Leopard!!!!).

Fixar du fram en iPhone lovar jag att komma

Ursprungligen av Adrian B:

Fixar du fram en iPhone lovar jag att komma

I wish! De skulle väl släppas i juni i USA? Föga troligt att någon hinner få hem en till sverige till den 11:e. Tyvärr.

Ursprungligen av Johan S:

Han skrev ju faktiskt "nästa januari"

Jo, jag vet. Tänkte bara peka på några troliga händelser som ligger närmare till

Bevaka tråden