Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac blir 99.se/mac/

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Är inte riktigt säker men som det verkar så finns det och kommer det till fler och fler avdelningar för de verkliga proffsen som använder Macen i sitt jobb såsom musiker, videoproduktion, redigering mm.

En soho-avdelning skulle kunna vara för dem som kanske bara använder macen till... äh fanken vet inte men kanske det skulle vara 99.se/hopro istället. Det vill säga en avdelning för de som, liksom jag själv, betraktar sig som proffs på att använda macen hemma, innehar kunskaper om användbara verktyg o program som inte kostar så mycket (dvs shareware mm) men inte använder macen i något speciellt yrke.

Hur blir det förresten med wiki?

Vi försöker skapa tydliga och avskiljda forum för olika forumämnen. Begreppet SOHO omfattar ju så väldigt många olika områden som tas upp redan i andra forum. Tanken är att varje tråd ska ha ett tydligt "hem".

Wiki måste vi naturligtvis få igång igen nu när sajten blir större och bredare än någonsin.

Men, blir det ingen: 99.se/lounge
?

Ursprungligen av apple4ever:

Men, blir det ingen: 99.se/lounge
?

Jag tror att en hel sajt som handlar om Lounge á la Offtopic.se skulle bli för resurskrävande med så många medlemmar. Om 300 aktiva medlemmar skapar 500.000 inlägg på 6 månader på Offtopic.se kan man ju tänka sig att 45.000 medlemmar skulle kunna klicka iväg en hel del

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-30 17:40
Ursprungligen av Björnström:

Jag tror att en hel sajt som handlar om Lounge á la Offtopic.se skulle bli för resurskrävande med så många medlemmar. Om 300 aktiva medlemmar skapar 500.000 inlägg på 6 månader på Offtopic.se kan man ju tänka sig att 45.000 medlemmar skulle kunna klicka iväg en hel del

Jamen tänk på reklamintäkterna då! När folk pratar om allting mellan himmel och jord klickar man ju också på allt mellan ointressanta och ännu mer ointressanta saker

Ursprungligen av boris91:

Jamen tänk på reklamintäkterna då! När folk pratar om allting mellan himmel och jord klickar man ju också på allt mellan ointressanta och ännu mer ointressanta saker

Frågan är om 99.se vill ha sån reklam som ger tillräckligt med intäkter för att betala något sådant.

Problemet med Offtopic är att det sprider sig i resten av forumet - en Plopp™ mitt i en tråd om Final Cut Pro är kul för vissa och irriterande för dom flesta.

Dessutom slukar det mängder av moderator/admin resurser som vi behöver till viktigare saker.

Tycker det är bättre att vi samlar alla som vill snacka Mac Offtopic hos någon som satsar på det (50% Offtopic inlägg): http://forum.macworld.se/index.php?showforum=101

  • Medlem
  • Motala
  • 2006-12-31 12:30

Hmm jag har inte fått något återaktiveringsemail till min e-mailadress?
Jag har angett rätt e-mailadress ..
Jag är ju dock fortfarande inloggad här ..

Ursprungligen av widde:

Hmm jag har inte fått något återaktiveringsemail till min e-mailadress?
Jag har angett rätt e-mailadress ..
Jag är ju dock fortfarande inloggad här ..

Ditt konto är ok, Widde.

/M

Bevaka tråden