Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Årets asgarv: före begravningen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-10-20 21:21

Jag har begravt min svärfar idag. Begravningen ägde rum i Sala och jag bor i Höganäs, så det var en lång resa i går. Därför är det inte bara att sticka hem och hämta något om man har glömt det hemma.
Före begravningen i dag skulle jag förstås klä på mig, ny kostym, bara skorna skulle på. (de var inte kvarglömda hemma.) När jag skulle knyta dem såg jag att det var olika skosnören i skorna?! Underligt... Men när jag tittade lite närmare på skosnörena för att se om någon skulle märka det upptäckte jag till min stora fasa att jag hade tagit två olika skor! Då brast det och årets mest förlösande asgarv sprutade ut i huset. Turligen skrattade även min sambo, vars pappa det var som skulle begravas. "Han skulle också ha tyckt att det var roligt..."
Jag fick låna ett bar skor, så det löste sig ändå,

Ja du, skumma saker händer ibland

"Twighlight Zone"

  • Oregistrerad
  • 2006-10-25 11:57

Förra årets asgarv var efter min farmors begravning, då min pappa och farbröder gick med kistan mot graven, på våren då solen börjat tina upp en nyuppgrävda jorden blandat med vatten, så där vi gick sakta mot farmors sista boning, och hela släktens hjärtan stod öppna och alla grät öppet och högljutt, så trampade min ena farbror snett och hans svarta finsko försvann i 1 dm lera..

Detta såg jag och på en sekund vände stor gråt till stort skratt, och jag petade i min bror som också såg vad som just hade hänt, och då inträffade ögonblicket som jag aldrig kommer glömma;

Jag och min bror står dubbelvikta av skratt i ungefär 5 sekunder, vi grät plötsligt av skratt, och jag fick knappt luft, medans 15-20 personer lika högt som vi grät, samtidigt om mina farbröder började sänka ner kistan i graven.. Och efter de 5 sekunderna så vände skrattet till gråt igen och ingen kunde hejda tårarna som snabbt rann nedför mitt ansikte igen..

Det mest bizarra på lääänge.. Känslorna är på helspänn och gränsen mellan gråt och skratt är bevisligen... tunn.

1
Bevaka tråden