Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så var det då äntligen dags för mig att lägga in en bild på mitt skrivbord. Det är riktigt gråväder ute idag så ljuset var inte det bästa men det går an. Mina nya Klipsch-högtalare står nu på var sin sida om skärmen. Mulligt ljud är det i dem.

Skrivbordet är dock inte det vackraste. Bollar för närvarande olika ideer på hur jag ska förbättra det. Måste främst vara något högre...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-07 20:46
Ursprungligen av ztaafen:

Hihi...

Se till att ha ändrat tema till ngot som liknar XP (det finns XP-tema till Mac, har själv haft det, ehe), och en XP-bakgrund så att de inte blir *för* misstänksamma över datorn de köpt.

Sen är det också att fixa till minin så den tar enot cd-skivor via Dell-burkens andra plats för optisk läsare. Då har man en perfekt dator - pc och Mac i ett, så använder man switch för att byta källa till skärmen.

Och tar bara så mycket plats som en pc!

Booyaahh!

Ursprungligen av boris91:

"Vah? Vilken konstig dator du köpt pappa! Skärmen ska inte vara blå!"

Skojigt

Men då måste de väl känna sig hemma om de får en blå skärm, blue screen of death är väl så vanlig i windows välden att det känns helt naturligt med en blå skärm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 18:25
Ursprungligen av latjo:

Men var i allsindar är sladdarna? Har du äns ingen nätsladd till MB:n?

Dom var bara inte inkopplade när jag tog bilderna.
I vanliga fall är det kablar och sladdar överallt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-02 21:38
Ursprungligen av Mac17:

Dom var bara inte inkopplade när jag tog bilderna.
I vanliga fall är det kablar och sladdar överallt.

Nu förstår inte jag heller... Brukar du koppla ut sladdarna lite hursomhelst eller? :rolleyes:
Typ: nej, nu går jag och handlar... ut med sladdarna!

Eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 23:05
Ursprungligen av boris91:

Nu förstår inte jag heller... Brukar du koppla ut sladdarna lite hursomhelst eller? :rolleyes:
Typ: nej, nu går jag och handlar... ut med sladdarna!

Eller?

Nej, det var bara det tillfället när jag tog korten som sladdarna inte satt i annars sitter dom jämt i.

Gäller ju att antingen fixa kabeldragningen på ett snyggt sätt, eller stuva undan eländet när det blir inspektion.

Antingen minns jag detta alldeles fel eller också... men finns det en bild i denna tråd där någon belyser en frostad glasskiva underifrån med UV-ljus? Om inte lär jag väl få återgå till att finna den på Flickr igen...

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2006-10-13 00:08

fan va fräsha skrivbord och bilder ni lägger upp! Keep on going with that ögongodis

i brist på annat att göra nu på natten kan väl jag posta en bild på mitt skrivbord jag också.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-10-14 14:53

Ingen Mac än, men en MBP är på väg.. Det här är en "före" bild

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-20 17:56

Min lilla hörna. Sprillans iMac C2D. Mumma.

Ursäkte peze-burken nere i hörnet..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-21 23:46
Ursprungligen av AC.:

Min lilla hörna.

Vad är det för skärmsläckare du kör? Verkar smidigt att ha en digital analog klocka!

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-10-22 00:38

Så ser det ut hos mig. 2st 21" crt en PowerMac g4 ovh en Windows burk.
På tv-bordet står även en IBM Thinkpad med Ubuntu...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-22 19:41
Ursprungligen av AC.:

Min lilla hörna. Sprillans iMac C2D. Mumma.

Ursäkte peze-burken nere i hörnet..

Vill ha skärmsläckaren!

Ursprungligen av adzam 1:

Vill ha skärmsläckaren!

Denna kanske?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-21 08:42

Fast vi andra städade ju innan vi tog våra bilder

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-10-21 12:19

Ååååhh jag behöver också en Mac att fota! Har någon en iMac eller en MacBook över liggandes möjligtvis?

PMa isåfall mig!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-10-21 12:40
Ursprungligen av boris91:

Ååååhh jag behöver också en Mac att fota! Har någon en iMac eller en MacBook över liggandes möjligtvis?

PMa isåfall mig!

Köp en och var glad!

Jack Skellington owns my desk

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-22 20:11

Nopp, den var ju helt olik.

Ursprungligen av adzam 1:

Nopp, den var ju helt olik.

Sorry, bara en gissning. :">

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-22 20:21

Äh, ville inte låta ond eller så. Ville bara ge ett tecken på att sökandet fortsätter.

Ursprungligen av adzam 1:

Äh, ville inte låta ond eller så. Ville bara ge ett tecken på att sökandet fortsätter.

Det var inte ditt inlägg som orsakade rodnaden, tycker bara allmänt illa om att ha fel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-22 20:53

Om min skärmsläckare: Det är en portning av KClock-släckaren som finns i KDE under Linux. Clocksaver heter den, och finns att hämta här:

http://mac.softpedia.com/get/Screensavers/ClockSaver.shtml

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-10-24 12:35

studentrum...

stora leksaker: imac 20" C2D, PowerBook G4 12" 1,5 ghz, Dell 19" Ultrasharp
små leksaker: Creature II högtalare, B&O Beocom 1401 telefon, AltecLansing iM3 ipodhögtalare, B&O Form 2 hörlurar, iPod mini 2G, SonyEricsson K800 mobil, iCurve, airport express

Bilden är tagen med konicaminolta A200

oj glömde usb-minnet

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-26 04:27
Ursprungligen av clabbe:

stora leksaker: imac 20" C2D, PowerBook G4 12" 1,5 ghz, Dell 19" Ultrasharp
små leksaker: Creature II högtalare, B&O Beocom 1401 telefon, AltecLansing iM3 ipodhögtalare, B&O Form 2 hörlurar, iPod mini 2G, SonyEricsson K800 mobil, iCurve, airport express

Bilden är tagen med konicaminolta A200

oj glömde usb-minnet

Åhh, man blir ju lite sugen när man ser iMacen sådär. Men jag kan aldrig bestämma mig för om jag behöver en ny dator eller inte, och just nu vet jag inte om jag borde ha en iMac eller Macbook Pro heller isf, man kan ju alltid köpa extern skärm till macbooken, svårare att göra iMacen bärbar =P

Du som har en normal skärm, hur tycker du skärmkvaliten är på dellen jämfört med iMacen, är det bra skärm på iMacen? Och ni som har en macbook pro, hur är skärmen där? Lika bra som på en iMac eller dylikt? Lika bra som random TFT från säg samsung? (Eller nec, iiyama, viewsonic, ..)

Ursprungligen av northernlight:

Mitt desk... jävligt nöjd med z5500 faktiskt... optisk matning ger faktiskt så bra ljud att jag kastat ut roteln och kör allt genom macbookens cdsläde som signalkälla... men så ska kanske sägas att jag INTE är någon såndär extremsjuk ljudnörd heller...

Men shiet, jag blir alltid så avundsjuk

Macbooken är snyggare än Macbook pro tror jag bestämt, riktigt snygg. Skulle lagt mer krut på att övertyga syster på att ta en sådan istället för en billigare pc-laptop =P

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-10-26 12:20
Ursprungligen av Hagge:

Åhh, man blir ju lite sugen när man ser iMacen sådär. Men jag kan aldrig bestämma mig för om jag behöver en ny dator eller inte, och just nu vet jag inte om jag borde ha en iMac eller Macbook Pro heller isf, man kan ju alltid köpa extern skärm till macbooken, svårare att göra iMacen bärbar =P

Du som har en normal skärm, hur tycker du skärmkvaliten är på dellen jämfört med iMacen, är det bra skärm på iMacen? Och ni som har en macbook pro, hur är skärmen där? Lika bra som på en iMac eller dylikt? Lika bra som random TFT från säg samsung? (Eller nec, iiyama, viewsonic, ..)

för mig var det inget val då jag redan har den mest portabla macen
jag ska dock säga att det är jäkligt jobbigt i längden att koppla in och ur en bärbar till skärm, mus osv. jag förflyttar min bärbara säkert varannan dag och jag orkade inte längre så då köpte jag imacen. En stationär dator är alltid en stationär dator.

Skärmen är superb, jag tyckte min dell var grym när jag köpte den, var en av de bästa då, men den är ljussvagare än imacen och inte lika skarp. Kör jag windows med bootcamp så blir det dock tvärtom, då upplever jag dellen bättre än imacen. (?)

McBkPro har bra skärm men inte så bra som imacen, glossyskärmen på flickvännens McBk är dock riktigt bra innomhus. Så kanske du ska välja glossy om du vill använda McBkPro skärmen. finns ju som tillval nu för tiden.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-26 17:24
Ursprungligen av clabbe:

McBkPro har bra skärm men inte så bra som imacen, glossyskärmen på flickvännens McBk är dock riktigt bra innomhus. Så kanske du ska välja glossy om du vill använda McBkPro skärmen. finns ju som tillval nu för tiden.

Ja, jag tänker köra glossy isf, verkar dels som att det typ inte finns någon som är besviken med att ha tagit glossy, utan snarare positivt överraskade. Den skall inte glänsa så mycket som vissa andra gör och någon tyckte att glossyn var BÄTTRE i solljus.

Mitt desk... jävligt nöjd med z5500 faktiskt... optisk matning ger faktiskt så bra ljud att jag kastat ut roteln och kör allt genom macbookens cdsläde som signalkälla... men så ska kanske sägas att jag INTE är någon såndär extremsjuk ljudnörd heller...

Senast redigerat 2006-10-24 23:51
Bevaka tråden