Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport på Macbook fungerar inte längre

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-09-07 12:14

Har nu haft min macbook i drygt två månader och allt har fungerat bra fram till igår då min airport inte längre lyckas ansluta till trödlösa nätverk. Dels kommer de tillgängliga
nätverken bara upp ibland och när de väl kommer upp lyckas den inte ansluta till dem.
Har testat att starta om datorn flera gånger. Ibland när jag lyckas få kontakt med något nätverk så får den en IP-adress som börjar på 169.254.... en kompis sa att detta indikerar att det är något fel på nätverkskortet.

Någon som har någon idé om vad som kan vara fel?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-09-07 14:25

Ringe precis Apple support. De sa att det troligtvis är något mjukvarufel och att det för närvarande inte finns någon fix för att reperara airport-felet... Enligt honom kan de inte göra något åt problemet förens det kommer en mjukvarufix som han inte hade någon aning om när den kommer. Värdelöst.... Dessutom har datorn gulnat... Är riktigt less på Apples skitkvalitet...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-09-07 21:22

Prova att ta bort alla airport nätverk i förvalda nätverk, och radera lösenorden i nyckelhanterarern.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-09-08 19:34
Ursprungligen av Bijan:

Prova att ta bort alla airport nätverk i förvalda nätverk, och radera lösenorden i nyckelhanterarern.

Tack för tipset! Det verkar som det löste problemet!

Skumt att inte apple support kunde hjälpa dig med det där om det var så pass enkelt :S

1
Bevaka tråden