Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni sett en obegriplig dialogruta?

Tråden skapades och har fått 880 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-05-19 23:09

Några gamla som jag har sparat på.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-05-19 23:10

och resten

Ibland när man har Toast igång och trycker in en tom skiva...

Senast redigerat 2006-07-17 19:24

Den med batteriet tycker jag bara är konstig.. Det är som att köpa en liter bensin och alltid få 1,1 liter.. Mysko iaf. Den har sedan gått ned under maxvärdet.

Den från ARD är bara rolig.. Speciellt om man inte vet att den kommer från ARD.

Går det eller ej?

Powerpoint. Det går inte att ändra färg... eller?

Tack för kaffet

Powerpoint tackar å bockar...

  • Medlem
  • 2007-09-30 01:42

Fick några fina häromdagen, fast jag har glömt vilket prgram det var.

Kollegans fråga var "Har du gått en applescriptkurs?

Om detta hade varit på en G5a med vattenkylning hade jag ringt rörmokaren på direkten.

AAC är sååå 2006! Konstigt nog har jag inget minne av när Apple utannonserade exportstöd för formatet i QuickTime.

Sista skärmdumpen för denna gången...

Innebär detta att systemet gått för långt och tagit bort 2504 filer för mycket, eller ska det tolkas som att den lagt till 2504 extra? Hoppas på det senare, kanske fått något kul. Mer sannolikt är väl dock att det är mina jobbfiler som är borta.

Världen stod stilla en stund när den här kom upp.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-01-22 00:30

iPod ute på simtur

Här är lite mer...

För att inte tala om denna...

Minst sagt obegripligt...

Jag sitter på en G5'a dvs en PPC Mac utan en tillstymmelse av windows och ändå när jag var ute på Wowinterface i Safari så fick jag upp nedanstående ruta. Notera det pyttelilla Safarifönstret till vänster - vete fanken hur det blev så...

Efter att ha klickat på OK-knappen bara för skojs skull - vad kan hända med tanke på ovanstående - så hamnade jag på en sida som "skannade" datorn och upptäckte att jag var oskyddad mot intrång varpå jag fick ladda ner en fil för att "ta bort" virus - en pc-fil... som ändå inte går att köra på min Mac e-som det är en PPC Mac utan windows

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag sitter på en G5'a dvs en PPC Mac utan en tillstymmelse av windows och ändå när jag var ute på Wowinterface i Safari så fick jag upp nedanstående ruta. Notera det pyttelilla Safarifönstret till vänster - vete fanken hur det blev så...

Efter att ha klickat på OK-knappen bara för skojs skull - vad kan hända med tanke på ovanstående - så hamnade jag på en sida som "skannade" datorn och upptäckte att jag var oskyddad mot intrång varpå jag fick ladda ner en fil för att "ta bort" virus - en pc-fil... som ändå inte går att köra på min Mac e-som det är en PPC Mac utan windows

Du ska nog vara glad du upptäckte sidan med en mac. Det "viruskydd" som erbjuds på de där sidorna är inget annat än mjukvara för att kapa din windowsdatorn.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag sitter på en G5'a dvs en PPC Mac utan en tillstymmelse av windows och ändå när jag var ute på Wowinterface i Safari så fick jag upp nedanstående ruta. Notera det pyttelilla Safarifönstret till vänster - vete fanken hur det blev så...

Efter att ha klickat på OK-knappen bara för skojs skull - vad kan hända med tanke på ovanstående - så hamnade jag på en sida som "skannade" datorn och upptäckte att jag var oskyddad mot intrång varpå jag fick ladda ner en fil för att "ta bort" virus - en pc-fil... som ändå inte går att köra på min Mac e-som det är en PPC Mac utan windows

Råkade ut för samma roliga sak för ett tag sedan ...
http://goflorp.blogspot.com/2007/12/s-ckliga-r-de.html

  • Medlem
  • Östhammar
  • 2008-03-27 15:08

Hm, vart gick det snett? :P

Den här rutan var framme när jag kom till datorn i morse

Haha.

Jag tror att det där jag fick hos Wowinterface är något fast - dvs något som ligger hos dem. Om det är virus, reklam eller spam vet jag inte men just att det påverkar utseendet på tom Safaris browserfönster känns som lite oroande även om inget egentligen verkar hända med min Mac. Har varit in där fler gånger och sökt efter tillägg till mitt Wow och stött på problemet fler gånger - de sista gångerna valde jag att tvångsavsluta Safari för att slippa gå vidare i upptrampade spår

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-11 17:03

Hittade en

Anslutning via airport

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-08-21 17:44

Fick denna i iTunes när jag skulle lägga till några låtar i en spellista.

Jag valde "loppa öve":D

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-01 08:29

Denna fick jag upp när jag försökte lägga in en "Real Time Streaming Protocol"-länk i min Quick-Time

"Du kommer inte lämna mig... någonsin!" Parallels, XP och jag har ett smärre relationsproblem att reda ut. Det är lite komplicerat just nu.

Inte precis en dialogruta men Safari talade just om detta för mig:

Det var visst en artikel på MacDailyNews som handlade om att kändisarna i Microsloth's senaste reklamvideo " I'm a PC" i själva verket är Macanvändare Snacka om att MS gjort bort sig där...

Ursprungligen av Christofer:

"Du kommer inte lämna mig... någonsin!" Parallels, XP och jag har ett smärre relationsproblem att reda ut. Det är lite komplicerat just nu.

Haha, kul kommentar ! Snacka om digital seperationsproblematik. Din dator LÖÖV U !

Jag säger bara:
Guru meditation.

;D

Denna ruta dök upp då jag satt och Cad:ade på jobbet en dag

Mina fjärrhögtalare heter faktiskt något helt annat...

Ursprungligen av Mutant:

Mina fjärrhögtalare heter faktiskt något helt annat...

Hm, jag läser japanska på kvällskurs för närvarande men jag tror jag behöver liiite mer tid att lära mig det innan jag kan översätta den rutan...lol

Bevaka tråden