Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med namn till musikprojekt!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-15 19:41

Har börjat planera en ny site som främst har inriktningen indie- och alternativemusik. Förutom det väsentliga, recensioner, forum etc, kommer det även var ett par hemliga sektioner. Mer än så kan jag tyvärr inte säga just nu.

Jag har verkligen brist på bra namn just nu, och vill gärna att ni hjälper mig att tänka ut ett bra namn. Vad jag helst vill ha är ett namn med två stavelser eller färre, lättuttalat och inte heller allt för svårstavat. Gärna lite småkatchigt och allt som hör till. Vet att jag inte har de lättaste kraven, men så är det

Tackar så hemskt för alla förslag.

//Jimmy

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-15 20:10

Svenskt eller engelskt?

nolabel.nu är ledigt

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-08-15 20:57

Vad sägs om "common" eller kanske "people"?.

untergrund.se

Ursprungligen av irrelogical:

untergrund.se

Det lät väl långsökt? underjorden.se är däremot upptaget. Den är min. Och dito ljuvmusik.se. Det är fina namn på musiksidor. Fast det beror ju på om Kanin vill göra en svensk eller internationell (engelsk) sida.

kaninmusik.se kanske?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-08-16 08:17

Spånar fritt.... middle8, altopop, shoegazer, plektrum, 1-2-3-4, backstage, rec-play, fastforward, rewinded...
Har heller inte kollat om dessa är lediga. Lycka till med namnletandet!

jag tycker just kanin funkar

fac99.se
kanske kan vara något. Fac syftar på det legendariska skivbolaget Factory Records som bland andra hade flera kultband i sitt stall. Deras nummer på skivorna hette typ Fac 12 etc. Lite Macigt med 99 också.
http://en.wikipedia.org/wiki/Factory_Records

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-16 21:33

Äh, skit i att hitta ett "smart" namn där "music" eller liknande ingår. Risken är bara stor att nån redan registrerat domänen. Gör precis tvärtom - och var kreativ.

Hitta på ett nonsensord som funkar OK på svenska, engelska och andra "viktiga" språk, dvs så att folk i dessa länder kan uttala det. Typ www.rajtantajtan.com. Eller ta en av musikens hundratusentals termer: www.staccato.com (just det är väl upptaget, men du hajar...).

Sist men inte minst bra: Ta några riktiga ord, helst på engelska av olika skäl, som bara låter kul/töntiga/sjuka: www.the-wailing-kangaroo.com eller www.more-cheese-to-dad.com eller www.everyone-loves-andy.com (åsså har du en bild på en snubbe som kallas "Andy" som logga).

Normalt tar jag 900 spänn/timmen för sån här brain storming, men jag glömde kolla klockan innan jag började skriva, så du har tur.

Danne

  • Oregistrerad
  • 2006-08-17 09:59

"nova iff" novaiff.vadunuvill
"nova granat" novagranat - det nya exploderande äpplet...
"ear paste" earpaste.nåt
"balance tap" balancetap.nåt

  • Medlem
  • 2006-08-20 17:48

bunnybeat.com var ledigt om det nu är kaninsvängen vi är inne på...

1
Bevaka tråden