Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Comviq's nya hemliga abonemang

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-11-23 21:29

Comviq har nu kommit med ett nytt "hemligt" abonemang. Det har tydligen inte lanserats ännu, men det går redan nu att beställa genom att kontakta kundtjänst.

Nya abonemanget:

Ingen bindningstid.
Månadsavgift på 499:-

Vad innebär abonemanget?

3000 minuter till alla svenska nät.
3000 sms / mms till alla svenska nät.

Uppkopplingsavgiften då?... 0:-

[EDIT] Efter att du ringt upp dina 3000 minuter eller skickat över dina 3000 sms kostade det tydligen 0.69kr per minut samt SMS. (Lyckas du göra det, då ringer du bra)

Information om hur mycket Data-överföring kostar har jag ingen koll på tyvärr, detta är dock inte gratis vad jag fått veta. [EDIT]

Jag har själv redan bytt! God bless Comviq / Tele2

  • Oregistrerad
  • 2005-11-23 21:52

Jo då det är lanserat sen en tid tillbaka och finns att läsa om på Tele2´s hemsida. Det vänder sig inte först och främst till privatpersoner utan till företag därför får man klicka in sig på företagssidorna för att få mer info.
Tele2 Fastpris heter abonnemanget.

betyder det att det ska läggas moms på de 499 pengarna?

På Tele2:s hemsida står det 399 kr exklusive moms.

Aha, det är det abonnemanget som Comviq fick mig att byta till och förlänga i 12 månader mot en gratis Sony Ericsson Walkman-telefon häromveckan. (Företagsabonnemang ifall ni undrar)

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-11-25 09:50
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Aha, det är det abonnemanget som Comviq fick mig att byta till och förlänga i 12 månader mot en gratis Sony Ericsson Walkman-telefon häromveckan. (Företagsabonnemang ifall ni undrar)

Var det Comviq direkt eller via någon återförsäljare?

Senast redigerat 2005-11-25 10:56
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-11-25 18:29

Hmm.. kollade med min kontakt på småföretagargruppen på Tele2. Hon berättade att detta abonnemang finns inte med bindning (varken hos Comviq eller Tele2). Dubbelkollade med en säljare på AirCall som sade samma sak.

Det han kunde tipsa om var att ta ett "jobbarkompis", få en w800-telefon för 2.300 + mums.
Sedan ringa till kundtjänst och göra om det till "fastpris" med ett tillägg på 60 kr + mums per månad. Vilket gör att man tjänar 700 spänn ungefär på affären. Men notera att det måste vara ett nytt "jobbarkompis", går inte att förlänga.

Är som sagt attans nyfiken på hur du fick ihop din deal.

  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2005-11-25 18:34

Ordinariepris för GPRS

12 KR + MUMS PER MB
eller så kan surfa 1gb för 159 kr/mån.
se vidare länk: http://www.editorial.tele2.se/?page=tele2se_sforetag_mobiltelefoni&t2page=smaforetag_mobiltelefoni

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-26 16:40

Vad står det i era displayer som har Comviq/Tele2?
Comviq eller Tele2?

Bara lite helt onödiga fakta som kan vara roligt att veta!

//Loka

  • Oregistrerad
  • 2005-11-26 19:29
Ursprungligen av Loka:

Vad står det i era displayer som har Comviq/Tele2?
Comviq eller Tele2?

Bara lite helt onödiga fakta som kan vara roligt att veta!

//Loka

Ingetdera faktiskt utan "S IQ"

Ursprungligen av Loka:

Vad står det i era displayer som har Comviq/Tele2?
Comviq eller Tele2?

Bara lite helt onödiga fakta som kan vara roligt att veta!

//Loka

Tele2Comviq

Ursprungligen av Loka:

Vad står det i era displayer som har Comviq/Tele2?
Comviq eller Tele2?

Bara lite helt onödiga fakta som kan vara roligt att veta!

//Loka

På min iPhone 3G står det "Patte™" där det ska stå Comviq (kör 3.0 utan Jailbreak)..
Fick behålla min custom carrier samt en del annat av nån anledning.. Bland annat mitt emoji emoticon-tangentbord som ger mig över 100 olika smileysar o shit att skicka..:p

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-11-26 17:55
Ursprungligen av berntm:

12 KR + MUMS PER MB
eller så kan surfa 1gb för 159 kr/mån.
se vidare länk: http://www.editorial.tele2.se/?page=tele2se_sforetag_mobiltelefoni&t2page=smaforetag_mobiltelefoni

Någon som vet om detta fungerar med Mac? På hemsidan står det att det bara fungerar med Windows.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-26 19:13

Ett inlägg som även skulle kunna sorteras in under begreppet "virals"...

http://www.bold.se/forum/showthread.php?t=12550&highlight=viral

Ursprungligen av berntm:

12 KR + MUMS PER MB
eller så kan surfa 1gb för 159 kr/mån.
se vidare länk: http://www.editorial.tele2.se/?page=tele2se_sforetag_mobiltelefoni&t2page=smaforetag_mobiltelefoni

Jag surfar med Comviq för 39 kr/mån (för 1 GB data) - men jag tecknade det innan priset steg så jag får tack o lov behålla min prisplan på 39:-.. Betalar ca 100-150 kr/mån allt som allt för mitt abonnemang till min olåsta iPhone 3G..;)

Uppdaterade för övrigt till 3.0 för en timme sedan och MMS fungerar så jäkla bra!:D

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-11-25 04:09

På hemsidan står det 399:-, men för privatpersoner är det 499:- som gäller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-26 20:55

Där ser man.... Tack för upplysningarna.
Har faktiskt ringt Tele2/Comviq och porterat mitt nummer till dem med detta abonnemanget... Hoppas det funkar bra!

//Loka

Ptja, om man läser mellan raderna är det ju inte så jävla bra. Du betalar ju alltid 399 kronor/månad, hur eller hur, varesig du ringer för 1 krona eller för 500. Dina utomlandspriser ligger ju som comviqs vanliga priser, dvs typ 8.75 spänn per minut för att ringa till sverige. Ringer man normalt för flera tusen inom sverige är det väl ett klipp... Annars kan jag förespråka Vodafones abg lite. Finns i minimidebitering från 99-499 och du ringer för allting, 69 öre / minut, sticker du utomlands kör du ett Vodafone Passport och betalar samma pris som i sverige vart du än är typ Dessutom får du en mkt fräckare telefon än hos budget-tele2 Som om inte det räcker så får man sveriges bästa 3G-täckning på köpet.

Senast redigerat 2005-11-28 21:34

Vi har gått över till Vodafone för 599 kr i månaden plus moms.
Sen fick vi ju nya mobiler på köpet också!
Fast vi lade till lite pengar och tog Nokia 9300 för att få lite handdatorstuk över det.
Själv låg jag på ca 2500 kr i månaden och nu kan jag ringa för 5999 kr!
Och det klarar jag faktiskt inte!:)

Men jag snackade med kundtjänsten som sa att dom även reggade privatpersoner på samma
abbonnemang.
Men då får dom snacka bra länge för att knäcka 5999kr-gränsen.

Jo, det abonnemanget är väl kanske inte det som passar mig bäst heller, men jag menar, om man nu inte vill ha nån hemtelefon och bor själv och ringer satan, då är det ju ypperligt... Man får ju en rätt fräsig mobil med. Fast lagom overkill för medelsvensson är det ju.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-03 07:23

Värt att kommentera är kanske att priserna hos Tele2 endast gäller abonnemang tecknade innan 31/12 2005. Sedan är det 999kr+moms (1249kr)/mån som gäller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-03 11:15

Samma sak gäller hos Vodafone har jag hört!

//Loka

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-06-12 12:30

Varför svara med en prisjämförelse i en mer än 3,5 år gammal tråd?

haha Comviq kan ju ha ett Abb för 100 kr / mån 50.000 fria minuter, 50.000 fria MMS/SMS fri internetdata

bra priser SURE... men man skall ju ha teckning också och mina upplevelser är att Comviq/Tele2 suger STENHÅRT på denna VIKTIGASTE PUNKT

Nöjd Telia kund!

Ursprungligen av @ndreas:

haha Comviq kan ju ha ett Abb för 100 kr / mån 50.000 fria minuter, 50.000 fria MMS/SMS fri internetdata

bra priser SURE... men man skall ju ha teckning också och mina upplevelser är att Comviq/Tele2 suger STENHÅRT på denna VIKTIGASTE PUNKT

Nöjd Telia kund!

Jag har inga problem med deras täckning (jag bor ifs inte mitt ute på en bondgård där endast Telia har täckning).. Dock så har Comviq ett minus, ingen Turbo-3G till mobilen (bara till sina mobila bredband).. Annars är Comviq bra som satan (går dessutom på samma nät som Telia)..

Telia däremot måste man betala för mer än man får, vilket är trist, eftersom Telia faktiskt är en bra operatör bortsett från sina ockerpriset och att man läser i tidningen varannan vecka att "Telias nät nere igen, 50.000 kunder drabbade" och "Telia drog räkningen dubbelt för 20.000 kunder".. Detta händer aldrig någon annan operatör, I wonder why..?;)

Nöjd Comviq-kund! (fd Telia-kund för länge sedan).

Ursprungligen av @ndreas:

haha Comviq kan ju ha ett Abb för 100 kr / mån 50.000 fria minuter, 50.000 fria MMS/SMS fri internetdata

bra priser SURE... men man skall ju ha teckning också och mina upplevelser är att Comviq/Tele2 suger STENHÅRT på denna VIKTIGASTE PUNKT

Nöjd Telia kund!

Delar inte Telia nät med Tele2?

Ursprungligen av akerstrom:

Delar inte Telia nät med Tele2?

På sätt och vis, men det gäller endast 3g som tele2 och telia bygger gemensamt.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-06-13 12:53

3000 sms till svenska nät... Är fortfarande bara Halebop som är internationellt tydligen.

1
Bevaka tråden