Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Call of Duty vs. Battlefield

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-08 10:50

Jag är en inbiten Battlefield spelare. Älskar det helt enkelt, speciellt online.
Har sett en hel del spännande screenshots från Call of Duty och United Offensive. Ser ju ut att kunna vara samma typ av spelande som Battlefield. Men är det verkligen så?

Kan man typ hoppa in i fordon, flygbland, båtar etc? Vad skilljer?

// Jonas

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-02-08 12:23

I United Offensive kan man köra bilar, tanks och kanoner. Dock bygger själva spelandet mer på infanteristrid än på fordonsstrid. Personligen tycker jag att det är tusen gånger bättre spelkänsla i CoD än i battlefield, iaf när det gäller infanteriet - där Battlefield har total avsaknad av spelkänsla...

En smaksak altså

Det är ju två ganska olika spel egentligen, det roliga I battlefield är ju alla fordonen och att springa runt i öppen terräng (som de flesta banor för det mesta är) tjäner man ju inte så mycket på i BF.
Medan Call of Duty mer är fokuserat på infanteri på ett mer begränsat område, samt inomhus.
Det var ju inte förens United Offensive som möjligheten att köra fordon fanns, och jag har inte testat UO så jag ska inte uttala mig om hur det är jämnfört med BF.
Men rent spontant gissar jag på att det mer är som ett komplemang än en del av spelet av den graden som det är i BF.

Själv gillar jag CoD mer än BF, men det nog mest en personlig sak

Ursprungligen av mpower:

Jag är en inbiten Battlefield spelare. Älskar det helt enkelt, speciellt online.
Har sett en hel del spännande screenshots från Call of Duty och United Offensive. Ser ju ut att kunna vara samma typ av spelande som Battlefield. Men är det verkligen så?

Kan man typ hoppa in i fordon, flygbland, båtar etc? Vad skilljer?

// Jonas

Du kan ju ladda ner demot och testa COD och kunna avgöra saken där. Har för mig att det bara går att spela singelplayer på demot.

inbiten BF lirare

Battlefield 1942 är bäst utav BF och CoD, CoD är ganska bra uppdrag på singlplayern men banorna är extremt små online.

Jag gillar BF, mera realistiskt. Större banor... CoD mera action och inte lika mycket tangenter och hålla reda på. Älskar CoD

Tycker definitivt du ska testa att ladda ner demot till Call of Duty. Battlefield är en fantastisk multiplayer upplevelse och Call of Duty är lite mer utav singleplayer spel. Dock så är det buskul i multiplayer också. Testa gärna och skriv ner vad du tycker om det!

1
Bevaka tråden