Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ligger Oderland nere?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-14 14:54

Är det någon som har konto hos Oderland och inte kommer åt mail eller web? Hos mig är det helt dött.

Japp, de verkar ligga nere.

/M

Japp... mitt mail är också tvärdött...

Gah! bold.se är dött...

Det är elavbrott hos en underleverantör. Göteborgs Energi är den som kan påverka hastigheten på återkomsten just nu. OBS! Detta har inte påverkat alla Oderlands servrar. Vilka det gäller exakt vet jag inte.

Oderland använder Bredbandsbolaget. Denna gång är det Göteborg Energi, förra veckan Bredbandsbolaget.

Hmm..men märkligt då att inte alla oderlands servrar är nere. Står de inte i samma hall och använder samma nätleverantör tros ?

Ursprungligen av lilledanne:

Hmm..men märkligt då att inte alla oderlands servrar är nere. Står de inte i samma hall och använder samma nätleverantör tros ?

Jag har flera konton och domäner som inte är påverkade just nu.

*Önskedröm* Man skulle haft möjligheten att stå med ett ben vardera i två olika hotell, så att man inte var så utsatt vid nedtid. Och nu talar jag om den som inte har möjlighet till större lösningar.

Tre timmars avbrott nu, det låter allvarligt.

Ja..hmm..nu börjar det bli lite jobbig, särskilt som jag väntar viktiga mail...

Snart 7 timmar och inget meddelande från Oderland på deras jourtelefon. Sommarstängt..

Nu har det släppt för min del.

Asså, jag tycker att de är nere rätt ofta. Någon annan som håller med?

J.

Nej. Inga längre stunder. Det här var ett undantag som jag ser det. sedan kan du alltid få något stadigare om du betalar mer till andra leverantörer. vad betalar du?

Håller med Kenneth. Jag har varit hos Oderland i cirka ett halvår. Jag kan endast minnas två "down-times" under denna period. Det är tyvärr mycket svårt att vara hundraprocentigt garderad mot haverier.

/M

  • Medlem
  • 2004-06-14 23:42

Detta är det första trassel jag märker av sedan 23 november när jag skaffade konto hos Oderland. Men det varade lite för länge för att det inte ska kännas lite konstigt...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-05-14 07:59

Ingen kontakt med min sida på Oderland, inte heller oderlands egen sida
Och det inte på två timmar...
Trist. Annars är de ju kanon.
Förmodligen sitter de inte själva med felet, utan det är väl någon grävskopa som varit hungrig??

  • Medlem
  • 2007-05-14 08:12

Samma här.

Inga problem här.

Nu igen? Kommer inte åt mina domäner och konton på Oderland.

Ursprungligen av Anders Isaksson:

Nu igen? Kommer inte åt mina domäner och konton på Oderland.

Samma här

Samma här. Deras egen webb också nere.

Regnat mycket?

Igen - igen - igen...
växthuseffekten!

Väcker den här gamla tråden, snart 13 år senare! Mina tjänster för web och mail från Oderland går inte att nå. Inte heller Oderlands egen hemsida.

Några fler som har konto där? Det brukar inte hända så ofta väl?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-02-12 11:51
Ursprungligen av brock L:

Väcker den här gamla tråden, snart 13 år senare! Mina tjänster för web och mail från Oderland går inte att nå. Inte heller Oderlands egen hemsida.

Några fler som har konto där? Det brukar inte hända så ofta väl?

Lite amatörmässigt när statussidan ligger på samma system, som även det ligger nere…

https://isitup.org/oderland.se

Smart kolla deras Twitterkonto... Jag bara googlade "Oderland nere" och hamnade här

Jag kan se statussidan utan problem:
"Update 11:49 AM - A solution is near."

1
Bevaka tråden