Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Film i ipod, mediastation mm

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns diskussioner om att nästa version av ipod skulle ha möjligheten att kunna visa film.

Microsoft, Sony samt andra liknande pratar om att göra små burkar för visning av film, någon av dessa företag sa någonstans att det var detta som saknades, att kunna se på film på exempelvis bussen.

Jag bara undrar, hur många vill se på film på vägen till jobbet, framförallt på en liten skärm.

Jag jobbar med film, och jag förstår inte poängen alls med att se en bra film på en liten skärm, verkar helt poänglöst. Jag tror att detta aldrig kommer bli lika stort som att lyssna på musik, ipod, walkman osv.

Vad kommer Apple då att göra som en variant av detta i sina framtida ipod´s?

Kanske kan man se på en musikvideo av den grupp man gillar, som kanske laddas hem till dig genom musicstore, det skulle jag tycka vore mer intressant.

Och om Apple gör någon mediastation som det finns en del rykten om, med tryckkänslig skärm osv.

Hur kommer då denne att se ut?

Man kan också där ladda ner låtar genom Musicstore.
Man kan då även ladda ner musikvideos till respektive artist och se dessa sen på sin tv, projektor eller vad man nu har.

Jag skulle gärna vilja ha en tydlig futuristisk display i mitt vardagsrum där man kan välja musik osv, i ett tydligt typ itunes liknande interface och med pekskärm.

Däremot kommer videobiten att väntas med förutom då som sagt musikvideos.

Vad tror ni om detta.?

Det jag framförallt vill ha i nästa iPod är möjlighetn att spara film på den, och sedan ett enkelt sätt att koppla den till en tv eller annan skärm, få upp en meny där och sen spela filmerna. Det vore guld. En display på själva iPoden känns dock meningslöst...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-25 12:00

Man kanske inte sätter sej och kollar på 'I huvudet På Herr Malkovich' på en så liten skärm - det blir väl mer att man kollar på 'förströelse-grejor'. Musikvideos är ett bra exempel.

"Jag jobbar med film, och jag förstår inte poängen alls med att se en bra film på en liten skärm, verkar helt poänglöst."

Ja om du pratar om långfilm så är det npg så.
Däremot som du skriver kan rockvideos vara av intresse. Men jag kan även tänka mig nyhetssändningar m.m.
Kanske tankar du ner de senaste just innan du sticker på morgonen, så du kan så nyheterna på t-banan.

Sen är det ju av intresse som andra ovan nämner att kunna lagra film på sin iPod och koppla den direkt till en tv. Så man kan ta med sig filmer till polare osv. Eller på husvagnssemestern som råkade bli regnig.

"Jag tror att detta aldrig kommer bli lika stort som att lyssna på musik, ipod, walkman osv."

Nä troligvis inte lika stort, men säkerligen stort.
Speciellt om det i framtiden kommer en vettig lösning på "videoglasögon".

Citat:

Skrevs ursprungligen av draags
Det finns diskussioner om att nästa version av ipod skulle ha möjligheten att kunna visa film.

[...]

Vad tror ni om detta.?

Jag är inne på din linje, ingen film i iPod än på ett tag. Har för mig att Jobs sågade det ganska hårt i nån intervju nyligt.

Den dagen man kan bygga in en projektor i iPoden däremot...

1
Bevaka tråden