Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iBook 12" levererad!

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-11-07 15:19

Ville bara meddela att jag idag fått min nya iBook 12" levererad. Den känns bra med tanke på vilka leveranstider som kunde befaras.

Jag kommer att modda den med två saker.

1) Externa skärmfixen (så att extern skärm inte bara dubbleras)

2) Intern DVD-R som jag monterar själv (så att alla Apples i-program med DVD-brännarkrav fungerar). Jag räknar med en kostnad på ganska exakt 3.000 kronor för en DVD-R (SuperDrive) slimline i maskinen. Ni som är intresserade av att samköpa med mig kan gärna skicka ett mess.

Kul att höra! Flyttar din tråd till rätt forum också.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-07 17:51

Redan? Det gick ju rätt fort.

Hur är den?

William! Rapportera gärna hur du upplever iBooken och om skärmfixen funkar som det ska.

Jaha...? Och var är den obligatoriska rapporten om iBooken??

Är den tex. lika tyst som förut?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-11-09 15:31

Knäpptyst. Fungerar fin-fint. Men den hängde sig cid första starten efter att jag matat in första CDn enligt instruktion. NOT bra. Vet dock ej om det hade att göra med att jag lyfte tgb samtidigt. Det veerkar sitta en magnetbrytare där. Fungerar hittills dock problemlöst. Skall vänta att kolla skärmfixen tills jag vet att den är stabil i övrigt...

Hur upplever du tangentbordet? Sjunker
det ner lite om du trycker lite extra på någon tangent d.v.s som det var på modellen innan?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-09 22:15

Blir den lika het som PB12" (rev 1)?
Lyfte på tangetbordet???

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-11-10 08:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av c5j
Blir den lika het som PB12" (rev 1)?
Lyfte på tangetbordet???

Nej. Den blir inte särskilt het.

Ja. Lyfte på tangentbordet. Det gör man MYCKET enkelt genom två små fjädrande knappar i tangentbordets överkant. Under tgb sitter airport. Under några skruvar sitter minne (SO-DIMM). Detta gäller alla moderna PB/iBook.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-11-10 08:13

Känner inte igen detta fenomen. Är dock ovan iBook/PowerBook-användare. Bättre om någon annan svarar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Böckert
Hur upplever du tangentbordet? Sjunker
det ner lite om du trycker lite extra på någon tangent d.v.s som det var på modellen innan?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-11-10 08:14

En reflektion jag har om iBooken är att den är.............................TYST!!!!!!!!!!! Mycket tyst. Jag är nöjd.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-10 12:30

Frågan kanske har fått sitt svar redan, men jag har missat det isf. Har du bluetooth och är det isf helt inbyggt?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-11-10 13:52

Bluetooth är inbyggt. Har dock inte testat det ännu alls (har ett jobb att sköta också...). Men ingenting sticker ut någonstans. Ingen BT-tumme dock (!) Hade aldrig förväntat mig det heller...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelle Gustavsson
Frågan kanske har fått sitt svar redan, men jag har missat det isf. Har du bluetooth och är det isf helt inbyggt?

  • Avstängd
  • 2003-11-10 14:08

Bilder?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-10 23:28

Ja, snälla. Om jag skal switcha måste jag få se lite bilder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-11 10:47

jag kan fixa lite bilder...om en timme typ...behöver en digitalkamera bara...sticker in till grannen när han kommit hem...

något speciellt ni vill se?

Vill gärna se bilder på innandömet.

Många och bra bilder på tangentbordet i alla möjliga vinklar önskas också.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-11-11 11:06

Jag tycker iBooken verkar vara precis som gamla PB12". Jag kommer därför chansa på att Apples DVD-R kommer att sitta som en smäck. Det har inte varit lätt att hitta en leverantör av en sådan intern brännare dock, men nu har jag hittat det i Holland. Så om någon vill ha en iBook med DVD-R, så häng på. Kolla tråden

http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=33579

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-11 11:27

här kommer några bilder...dom blev inte bra, men jag skyller på kameran..

http://www.tmmusic.org/annat/11/

skrik till om ni vill ha fler

/Tomas

Senast redigerat 2003-11-11 11:39

Funderar på att köpa en 12" och undrar om den inte känns för lite? Måste man kanske köra med extern skärm för att kunna jobba med den?

Någon som fått 14" levererad?

Tack för bilderna!

  • Avstängd
  • 2003-11-11 12:38

Får jag skrika "FIXA VITBALANSERN FFS! TA FLANKEN!!!!1 FLASHA HÖÖÖGER !!!!!111" ?

Läcker burk asså... kan knappt bärga mig tills Januari då det är dax för mig att införskaffa en 12"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-11 12:56

nu har jag lagt upp 6st bilder till, dom blev lite bättre i alla fall...samma adress som tidigare..

/Tomas

Tackar för dom schyssta bilderna!
Hur upplever du den nu då efter att ha använt den lite? Eller du har ju fotat en massa så du kanske inte har hunnit känna på den ordentligt?;)

Ett litet önskemål på fler bilder på vad som följde med i kartongen, sladdar, skivor m.m.

Citat:

Skrevs ursprungligen av sbjihp
Ett litet önskemål på fler bilder på vad som följde med i kartongen, sladdar, skivor m.m.

Bilder på sladdarna??

Citat:

Skrevs ursprungligen av CoolUmbo
Bilder på sladdarna??

Ja, man måste ju få känslan av att man packar upp den själv. Då vill man ju titta på allt som kommer i kartongen, även sladdar och annat som är nödvändigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-11 13:53

så, nu ligger det ett par bilder på kartongen, sladdarna och skivorna som följde me...sen var det ett par små manualrer och så, men det tyckte jag inte skulle behövas...samma adress som tidigare..

http://www.tmmusic.org/annat/11 för den late..

/Tomas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-11 13:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av sbjihp
Tackar för dom schyssta bilderna!
Hur upplever du den nu då efter att ha använt den lite? Eller du har ju fotat en massa så du kanske inte har hunnit känna på den ordentligt?;)

Det är en underbar liten maskin, känns underbart att slippa alla krånglande PC-datorer....

Enda negativa jag kan se är att det saknas en "fot", eller vad man nu ska kalla de små gummifötterna som sitter på undersidan...

finns de att köpa, eller hur ska jag göra =)...visst jag märker inte att den saknas, men ändå ...

/Tomas

  • Avstängd
  • 2003-11-11 14:31

en hel drös wäääsch-skivor

angående plastfötter så bör du nog kunna få billigt om inte gratis av stället du köpte ifrån om du säger att det inte kom med mer än 3.

1
Bevaka tråden