Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappat bort mina Airpods

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har förlagt mina Airpods Pro.
Går jag in i Hitta-appen så finns de inte där heller, vilket är lite märkligt; De borde ju dyka upp under senaste kända position, eller hur?

Frågan är; Om någon har hittat dem och fabriksåterställt dem, försvinner de då från min iCloud-profil?

(Det kan tyvärr vara så att jag glömde dem på en restaurang i går, och om någon sedan hittat dem och nollat dem, så skulle det kunna bli så.)

Klart tröttsamt. Har alltid varit så glad över Hitta-funktionen annars…. ?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-07-31 10:50

Aha. Ny lärdom. Jag fick intrycket av att kopplingen/parningen av airpods till en enhet gjorde att dom fick någon form av låsning.

Det sög

Lurarna är återfunna! Jag hade lagt av mig dem i garderoben när jag bytte kläder inför restaurang-besöket... ?

Men, det stör mig att jag inte såg dem i Hitta-appen, trots att de alltså var hemma och inom räckvidd för alla enheter. Nu har jag testat och de dyker upp som de ska.

Det KAN vara så att detta var det senaste garanti-bytet jag fick, och att jag inte har sett dem i Hitta-appen tidigare, men jag vill bestämt mena på att jag har sett dem. Men jag är inte 100% säker, och då är det säkert så helt enkelt (enligt diverse källor så måste man använda Hitta-appen med lurarna synliga, för att de ska knytas till dig).

Lärdom: När du köpt nya Airpods/Pro/Max – Lokalisera dem en gång med Hitta-appen så att de verkligen finns där.

1
Bevaka tråden