Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så här skulle macOS kunna sett ut om Microsoft stod för designen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undertecknad har väldigt svårt för alla olika designelement i Windows och frågan är hur macOS hade sett ut om Microsoft hade gjort det?

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2021-07-12 10:36

Det ser riktigt ruskigt ut. Varför föredrar så många det? Liksom Samsungs hemska GUI?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2021-07-12 10:53
Ursprungligen av Alix:

Det ser riktigt ruskigt ut. Varför föredrar så många det? Liksom Samsungs hemska GUI?

Tvivlar på att särskilt många föredrar Windows pga UI't.
Jag hade helst kört MacOS baserat på UI men Apple har ingen hårdvara som passar mina behov och mycket av mjukvaran fungerar inte alls eller presterar dåligt i MacOS.

Det är så man kräks lite. ?

  • Medlem
  • 2021-07-12 11:53
Ursprungligen av Json_81:

Tvivlar på att särskilt många föredrar Windows pga UI't.
Jag hade helst kört MacOS baserat på UI men Apple har ingen hårdvara som passar mina behov och mycket av mjukvaran fungerar inte alls eller presterar dåligt i MacOS.

Det vore ju toppen om alla ville ha Mac OS om det inte hade varit för viss hårdvara eller funktioner (spel, antar jag). Fast jag tror inte att det är så.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2021-07-12 14:28

Så bara för att vara motvalls: Om Apple formgav Windows istället

https://www.youtube.com/watch?v=9zqN-f3wm-Y

Det är lite knepigt för Windows. IT administratörer i stora företag som använder SAP exempelvis som använder gamla verktyg med gammal kodbas och vill inte ha några ändringar alls. Konsumenter som vill ha något nytt och fräscht. Så Microsoft går en balansgång. Såvida de inte gör någonting helt nytt och bryter bakåtkompatibiliteten. Men de gånger de har gjort det har det inte gått så bra som med Surface RT.

1
Bevaka tråden