Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kunna se video från drönare i iPhone/iPad med högsta upplösning?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte nyligen en drönare, en Dji Air 2S.

Den funkar kalas men jag har lite problem med att importera filmer från den till min iPhone/iPad.
Verkar inte gå att importera eller se filmer som är i 5K till iPhone/iPad, och spela upp dem där.

Så hur löser man den biten? Hade ju varit smidigt om man vid avslutad flygning direkt kunnat importera filmer direkt från drönaren till iPhone och dess Bilder-app, även i 5K men det verkar inte gå. I 4K går det att importera. Har en iPhone XS idag och använder primärt appen Bilder för foto och filmer.

Det man får krångla med nu är att ta ut SD-kortet från drönaren, stoppa i kortläsare, koppla till min gamla antika MacBook Pro 2009, och tanka in det där men det är lite segt och struligt det med och kan vara knepigt att få in det i Bilder-appen på min Mac i 5K och kunna spela upp det.

Så vet nån mer om detta, vilka ev appar som finns som kan hjälpa?

Är på G att köpa ny MacBook Pro, bara Apple släpper dem med sina egna nya M-chip nån gång…

Dom filerna verkar inte vara kompatibla idag.
Antagligen någon codec som inte finns i iOS.

Här är en kille som pratar om det, och hur han löser det.

Ursprungligen av rosen888:

Dom filerna verkar inte vara kompatibla idag.
Antagligen någon codec som inte finns i iOS.

Här är en kille som pratar om det, och hur han löser det.

Ja jag fick syn på den YT-videon strax efter jag knåpat till inlägget…

Irriterande, att Apple dröjer med att fixa den saken

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Irriterande, att Apple dröjer med att fixa den saken

De gånger Apple dröjer med att leverera lösningar har jag lärt mig att det beror på ett eller flera av:
- Det finns ingen standard.
- Standarden är inte klar än.
- Standarden är inte tillräckligt säker.
- Apple håller på att utveckla en konkurrerande standard.

Helt enkelt för att skydda plattformen mot intrång, skadlig kod, etc. Kan vara väldigt tröttsamt ibland... ?

Ursprungligen av carlsson:

De gånger Apple dröjer med att leverera lösningar har jag lärt mig att det beror på ett eller flera av:
- Det finns ingen standard.
- Standarden är inte klar än.
- Standarden är inte tillräckligt säker.
- Apple håller på att utveckla en konkurrerande standard.

Helt enkelt för att skydda plattformen mot intrång, skadlig kod, etc. Kan vara väldigt tröttsamt ibland... ?

Ja visst är det vanligen så, och jag litar på att Apple inte gör nåt för att bara jävlas, utan värnar om oss kunder. Men drygt när man vill att det ska funka…

Inga nyheter på denna fråga än….?

1
Bevaka tråden