Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det här är iOS 15

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag visade Apple upp iOS 15 och nedan kan ni ta en titt på det som är nytt i uppdateringen som kommer i höst.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Idag visade Apple upp iOS 15 och nedan kan ni ta en titt på det som är nytt i uppdateringen som kommer i höst.

Läs hela artikeln här

Ja, jag såg en Apple Maps bil på Välsviken i Karlstad för två veckor sen Dock var kameran nedfälld och inplastad. Gissar att de var på väg till KFC för lunch! ?

Eftersom det brukar vara den mest ställda frågan vid nya betor...

Ja, BankId fungerar på IOS15... Jag har nyss provat

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-06-08 10:00

Skall installera i kväll, blir min iPhone 12 och min Apple TV 4K som får betan i år. Min MacBook Air är en 2014 så den är diskvalificerad, liksom min iMac från 2009, men den har varit det länge. Tror jag väntar med jobbets iMac till iaf den publika betan.

Ursprungligen av MatsOlov:

Skall installera i kväll, blir min iPhone 12 och min Apple TV 4K som får betan i år. Min MacBook Air är en 2014 så den är diskvalificerad, liksom min iMac från 2009, men den har varit det länge. Tror jag väntar med jobbets iMac till iaf den publika betan.

Det blir spännande att komma hem eftersom installationen av MacOS 12 startade när jag gick till jobbet i dag

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2021-06-10 23:49

Såg Applebilen för tre veckor sedan i Göteborg.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-06-11 07:54
Ursprungligen av reboot81:

Såg Applebilen för tre veckor sedan i Göteborg.

En Applebil var i Umeå för några veckor sedan också.

Ursprungligen av MatsOlov:

En Applebil var i Umeå för några veckor sedan också.

BTW: Hur gick det med BankID på IOS15 för dig?
Jag råkade ut för samma sak som du gjorde. Helt plötsligt (efter 5 dagar med IOS15 beta) så försvann mitt BankID på telefonen. Men lyckligtvis så hade jag inte uppgraderat IPaden så jag kunde aktivera ett nytt bankid

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-06-12 17:51
Ursprungligen av BlackSmp:

BTW: Hur gick det med BankID på IOS15 för dig?
Jag råkade ut för samma sak som du gjorde. Helt plötsligt (efter 5 dagar med IOS15 beta) så försvann mitt BankID på telefonen. Men lyckligtvis så hade jag inte uppgraderat IPaden så jag kunde aktivera ett nytt bankid

Det gick bra. Beställde ett nytt och allt fungerar, ännu iaf.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-06-15 09:57

Freja eID verkar inte fungera, kan inte ens starta appen just nu.

Ursprungligen av MatsOlov:

Freja eID verkar inte fungera, kan inte ens starta appen just nu.

Jag har samma problem. Synd för jag gillar Freja eID bättre än bankid. Undrar om jag/vi måste återaktivera allt eller om det kommer att fungera när det kommer en ny version?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-06-16 07:57
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har samma problem. Synd för jag gillar Freja eID bättre än bankid. Undrar om jag/vi måste återaktivera allt eller om det kommer att fungera när det kommer en ny version?

Samma här, använder Freja så ofta det går. Jag tänker vänta tills det kommer en ny version, om det inte fungerar då så tror jag att det blir omaktivering.

1
Bevaka tråden