Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bli av med Microsoft påminnelser i macOS

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dessa påminnelser som jag får flera gånger per dag skulle jag vilja stänga av. Jag tror att dessa härrör till Outlook och där har jag stängt av samtliga aviseringar, men dialogrutan dyker upp ändå... Någon som vet hur man blir av med denna?

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Dessa påminnelser som jag får flera gånger per dag skulle jag vilja stänga av. Jag tror att dessa härrör till Outlook och där har jag stängt av samtliga aviseringar, men dialogrutan dyker upp ändå... Någon som vet hur man blir av med denna?

Är det inte Outlook eller Teams som skickar den där påminnelsen?

Ursprungligen av BlackSmp:

Är det inte Outlook eller Teams som skickar den där påminnelsen?

Jag har stängt av allt i Outlook.

Tror (men är långt ifrån säker) att det inte är Teams. Jag får nämligen andra aviseringar från Teams (en betydligt mindre dialogruta som kommer uppe till höger på skärmen). Om det skulle vara Teams som skickar den jag vill bli av med så skickar Teams ut två olika typer av aviseringar, så just därför tror jag inte att Teams är boven i dramat...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-06-08 11:44

Kan vara så bökigt att man måste skapa en särskild regel för varje konto i outlook som man inte vill ha påminnelser ifrån.

Edit: om inte detta fungerar då. https://support.microsoft.com/en-us/office/tu...

Ursprungligen av MatsOlov:

Kan vara så bökigt att man måste skapa en särskild regel för varje konto i outlook som man inte vill ha påminnelser ifrån.

I så fall blir det enkelt för mig då jag bara har ett konto i Outlook.

Ursprungligen av MatsOlov:

Edit: om inte detta fungerar då. https://support.microsoft.com/en-us/office/tu....

Där kan du vara något på spåret. Hittade en inställning jag missat under själva Outlook-menyn. Har nu slagit om denna så den visar Aktivera påminnelser. Vi får hålla tummarna att denna var den saknade inställningen...

Jo, MatsOlovs länk till supportsidan löste problemet, tack. (Jag hade flugit över den sidan förut men missade lösningen.)

Så här ska det se ut (blåmarkerat) när aviseringsrutan inte ska dyka upp.

Case closed!

1
Bevaka tråden