Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samtalsblockering- och identifiering syns fortfarande inte i iOS 14.6

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2021-05-29 11:16

Är det nån mer än jag som har problem med att funktionen Samtalsblockering- och identifiering inte syns trots iOS 14.6?

Det skulle ju varit fixat redan i iOS 14.5.1 men verkar som att Apple har problem med att få funktionen att synas igen?

Senast redigerat 2021-05-29 11:30
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2021-05-29 11:24

För den som har samma problem som jag så löste jag det genom att bocka för Spårning under inställningar - Integritet

Senast redigerat 2021-05-29 12:46
Ursprungligen av macki81:

För den som har samma problem som jag så läste jag det genom att bocka för Spårning under inställningar - Integritet

Tack!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-05-29 23:14
Ursprungligen av macki81:

Är det nån mer än jag som har problem med att funktionen Samtalsblockering- och identifiering inte syns trots iOS 14.6?

Det skulle ju varit fixat redan i iOS 14.5.1 men verkar som att Apple har problem med att få funktionen att synas igen?

Nej, inte för mig på en iPhone 12 Pro med iOS 14.6. Inte ens på iOS 14.5.1.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2021-05-29 23:15
Ursprungligen av frazze:

Nej, inte för mig på en iPhone 12 Pro med iOS 14.6. Inte ens på iOS 14.5.1.

Har du Truecaller installerad?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-05-29 23:15
Ursprungligen av macki81:

Har du Truecaller installerad?

Nej, ingen Truecaller - bara Eniro och Hitta.

Har Eniro- och hitta apparna verkligen blockering?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-05-31 10:13
Ursprungligen av hummel:

Har Eniro- och hitta apparna verkligen blockering?

Ja, dom är appar som finns listade i den vyn som visas när man väljer Inställningar>Telefon>Samtals-ID och blockering. Det finns säkert andra appar i App Store som ger samma funktion, men jag använder bara Eniro och Hitta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-05-31 14:09
Ursprungligen av macki81:

För den som har samma problem som jag så löste jag det genom att bocka för Spårning under inställningar - Integritet

Var du tvungen att aktivera spårning, dvs. grönt reglage för 'Tillåt att appar begär att få spåra'?
Det förefaller bakvänt. Apple har jobbat hårt för att skapa den funktionen, så att man inte ska vara spårbar.

Vilka appar använder du för samtalsblockering?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-05-31 16:38
Ursprungligen av iSweden:

Var du tvungen att aktivera spårning, dvs. grönt reglage för 'Tillåt att appar begär att få spåra'?
Det förefaller bakvänt. Apple har jobbat hårt för att skapa den funktionen, så att man inte ska vara spårbar.

Vilka appar använder du för samtalsblockering?

Ja, det låter inte som något relaterat. Spårning och blockering är två olika saker. En tidigare bugg i blockering gjorde att man var tvungen att gå in-gå ut-gå in igen för att det alternativet skulle synas.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2021-06-01 07:39
Ursprungligen av iSweden:

Var du tvungen att aktivera spårning, dvs. grönt reglage för 'Tillåt att appar begär att få spåra'?
Det förefaller bakvänt. Apple har jobbat hårt för att skapa den funktionen, så att man inte ska vara spårbar.

Vilka appar använder du för samtalsblockering?

Ja, det var jag. Googlade på det och många skrev det. Funktionen aktiverar inte själva spårningen, funktionen gör att dialogruta kommer upp som frågar dig hur du vill bli spårad.

Jag har Truecaller och Hitta.se

1
Bevaka tråden