Apple presenterade äntligen en ny Apple TV

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under kvällens fullpackade event presenterade Apple äntligen en uppgraderad Apple TV med nytt chip och ny kontroll.

Läs hela artikeln här

• Medlem
  • Göteborg
  • 2021-04-20 20:17

Behöver nog inte skynda för att uppgradera min nuvarande 4K. Förstår inte riktigt vad som är nytt om man inte spelar spel.

Tycker också fjärrkontrollen är oväntat ful. Känns som de lyssnat på varenda kotte som klagat, men på ett negativt sätt. Ser mer ut som en produkt från Samsung, och inte från ett team med laserfokus och tusen nej.

Till det priset hade jag också önskat att få med en spelkontroll på köpet.

Det blir en sån här och ett gäng Tags till mig den 30 April.

Naaaajs!

• Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2021-04-20 20:53

Blir ett köp för mig med. Efterlängtat!

Min befintliga Apple TV 4K funkar fint. Så jag har nog inget behov att uppgradera.
Trodde de skulle inkludera en spelkontroll för priset och göra någon koppling till speltjänsten Arcade.

En liten besvikelse för min del. Jag hade hoppats på att Apple skulle få med 2 st USB-C portar på baksidan där man man ansluta till webbkamera och rundupptagande mikrofon, så att AppleTV kan användas i konferenssammanghang i vardagsrummet med programvarorna FaceTime, Zoom, Teams osv.

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-04-22 07:56

Testade den nya kalibreringsfunktionen med iPhone och Apple TV. Jag hade visserligen ställt in min TV manuellt så skillnaden blev inte så stor, men det tog 30 sekunder jämfört med 10 minuters manuellt knappande på en LG.

Nu vill jag ha detta till Mac OS också.

Ursprungligen av MatsOlov:

Testade den nya kalibreringsfunktionen med iPhone och Apple TV. Jag hade visserligen ställt in min TV manuellt så skillnaden blev inte så stor, men det tog 30 sekunder jämfört med 10 minuters manuellt knappande på en LG.

Om industrin kunde enas om en enhetlig standard för hårdvarukalibrering av skärmar (inkl. tv apparater) med mobiltelefoner, skulle det vara enkelt för alla att kalibrera sina skärmar med sina mobiltelefoner (oavsett om det är iPhone eller Android). Fort skulle det gå som du, @MatsOlov, påpekade: 30 sek!

Senast redigerat 2021-04-22 08:49
Ursprungligen av MatsOlov:

Finns den redan, eller är det i en beta?

• Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2021-04-22 09:16

Publik Beta, släpps nästa vecka som det verkar.

Den är nog kompetent utan tvekan. Men om man inte bryr sig om kalibrerings funktionen så finns det nu så många andra alternativ. Typ Nokias TV box:
https://www.proshop.se/AV-enheter/Nokia-Strea...

Då ingår HDMI kabeln också. Xiaomi har en liknade också. Så det blir intressant hur Apple boxen kommer att sälja?

1
Bevaka tråden