Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har ni för digitala projekt under 2020?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av suddgummi:

Nä, den är ju högst upp över listan på grejer att göra
Bebisen är fortfarande ~4 veckor bort, så tid finns ju, men frågan är om den jag skaffat är bra nog för frun ?

Ah, såg inte att första listan var utförda så en babymonitor kan väl inte ta nån tid? Enklast är väl att frugan köper en med dina måste-specar?

För sent såg jag nu

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-06-09 13:38
Ursprungligen av suddgummi:

Nä, den är ju högst upp över listan på grejer att göra
Bebisen är fortfarande ~4 veckor bort, så tid finns ju, men frågan är om den jag skaffat är bra nog för frun ?

Om bebisen du skaffar är bra nog för frun? Hon får väl skaffa en egen....

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2021-04-17 20:48
Ursprungligen av Marco:

Digitalisera Super8 filmer från när broshan och jag var små. Tog hem en full papperspåse från mamma i påskas, och hon har fler filmer.

Har köpt en Reflecta Supet8 Normal 8 scanner men inte provat den ännu.

Ursprungligen av Marco:

Nu är mitt digitala projekt igång, första filmen är på digitalisering.

Intresserad hur det gått för er med era digitala projekt.

Själv har jag digitaliserrat några filmer till men de är kvar i Reflectan, har ej lagt in dem på iMacen ännu.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2021-04-18 11:03

Trådfri Gateway är bortkopplad sedan ett par månader, kör med HA+CC2652RB Zigbee-koordinator. Sisådär 45 Enheter.
Pajen kör mitt egna LoraWAN.

Upprioterade projekt: larm och solpaneler.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-04-19 14:24
Ursprungligen av MatsOlov:

Skall bygga ut säkerhetssystemet lite. Just nu består det av ett antal d-link-kameror som spelar in via ftp till en server i huset.
Nästa steg blir ett helt eget system med kameror kopplade via rpi och allt laddas upp i molnet. Batteribackup till kameror och nätverk.

Det blir nog även en del hemautomation också, lampor i första hand men även lås.

Hoppas jag får utrymme att köpa en Homepod också, men jag har ett garagebygge som går först. Där skall jag ta höjd för automation och andra roliga saker.

Kanske skall starta en särskild tråd om garagebygget och vad jag kan hitta på för roligt där med hemautomation och annat digitalt roligt.

Det bidde inget garagebygge Då vi var permitterade från april tom november kändes det lite osäkert att dra igång projektet. Det blev inte något alls faktiskt.

Och för sätta än mer krokben så rasade taket på logen in i vinter. Så nu blir det till att renovera det i stället.

Bevaka tråden