Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siri tappar kontakter

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Siri tappar kontakter med jämna mellanrum. Jag använder röstfunktionen för att be om uppringning. Får till svar att det inte finns någon med namnet jag säger trots att det har fungerat tidigare. Förra gången det hände tog jag bort efternamn på personen i fråga då fungerade det igen. Nu har det hänt igen, en kontakt som har fungerat i flera år funkar inte, jag får till svar: det finns ingen kontakt med det namnet. Hur kan jag göra för att slippa detta mycket irriterande svar?#hojtarsvordomar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-03-24 09:29

Har samma problem. Även namn som inte är stavade ”som dom ska” visar Siri exakt den stavning men säger att kontakten inte finns. Jag kan be Siri att öppna kontakten och då funkar det men ringa upp samma kontakt funkar inte.
Har inte orkat undersöka men jäkligt irriterande.

Senast redigerat 2021-03-24 10:38
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-03-24 09:57

Ja, det stämmer. Även saker som "ring upp min fru" och låter Siri spara undan den kopplingen/relationen kan mycket väl vara glömd kunskap ett halvår senare. Men frun finns ju kvar...

Ursprungligen av frazze:

Ja, det stämmer. Även saker som "ring upp min fru" och låter Siri spara undan den kopplingen/relationen kan mycket väl vara glömd kunskap ett halvår senare. Men frun finns ju kvar...

Min fru finns lagrad som "Träsktrollet"... Det får inte försvinna

1
Bevaka tråden