Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med överföring av bilder

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar inte som om bildfilerna som man har på ipad flyttas till appen photos på mac mini när man importerar dem Det verkar som om man måste leta upp alla nummer på bildfilerna som man har importerat till appen photos i mac mini och sen leta upp samma nummer på bildfilerna i appen photos på ipad och radera dem i ipad... Dumt om det är så...
/Anna Maria

Ursprungligen av Anna Maria:

Det verkar inte som om bildfilerna som man har på ipad flyttas till appen photos på mac mini när man importerar dem Det verkar som om man måste leta upp alla nummer på bildfilerna som man har importerat till appen photos i mac mini och sen leta upp samma nummer på bildfilerna i appen photos på ipad och radera dem i ipad... Dumt om det är så...
/Anna Maria

Inte säker att jag hänger med vad du menar med importerar bildfiler. men om du går till inställningar (kugghjul) på ex. iPad och väljer bilder/ photos så kan du ställa in hur dina bilder synkas i iCloud med andra enheter.
Om du har bildfiler i en mapp ex. ICloud drive då har du tillgång till bilderna på alla enheter.
Är du inloggad med samma Apple-ID på iPad och mac mini?

Ursprungligen av Snoopy:

Inte säker att jag hänger med vad du menar med importerar bildfiler. men om du går till inställningar (kugghjul) på ex. iPad och väljer bilder/ photos så kan du ställa in hur dina bilder synkas i iCloud med andra enheter.
Om du har bildfiler i en mapp ex. ICloud drive då har du tillgång till bilderna på alla enheter.
Är du inloggad med samma Apple-ID på iPad och mac mini?

Jag får kolla mera på det i morgon eller någon annan dag...

Jag använder samma apple id på alla enheter. Men hälften av bildfilerna är onödiga och ska raderas... Jag har raderat en del direkt på ipad men problemet med ipad är att den måste laddas ibland och sen blir det så att jag skapar flera bildfiler med t.e.x. konversationer med Siri. Jag har köpt mera utrymme på icloud och vill inte köpa mera... Jag har raderat en del bildfiler direkt från Icloud också... Men det är bättre att använda datorn till sånt tycker jag. Datorn behöver inte laddas Och Gmail hotar med att radera alla mina email om jag inte frigör utrymme eller köper mera utrymme. En del email raderar jag när jag har läst dem men många vill jag spara... De kommer från en epostlista med synskadade. Who needs to delete when you have so much storage hade gmail som meddelande när man hade tömt papperskorgen i gmail för nåt år sedan... Det var det som lurade mej att jag inte behövde bry mej om att radera onödiga email och filer på google drive t.e.x. Men då hade jag inte icloud . De flesta bildfiler ska raderas på icloud också . Men de flesta email vill jag spara.
/Anna Maria

1
Bevaka tråden