Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela utrymme i iCloud

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag betalar för 50GB, men de familjemedlemmar som jag har bjudit in har fullt i sin iCloud (5GB) och kan tex inte säkerhetskopiera. Måste de fråga mig som samordnare efter mer utrymme, eller varför delas inte mina 50GB fritt mellan alla?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-01-16 15:02

För familjedelning behövs en iCloud lagringsplan på 200 GB eller 2 TB

https://support.apple.com/sv-se/HT208147

Ursprungligen av IngoX:

För familjedelning behövs en iCloud lagringsplan på 200 GB eller 2 TB

https://support.apple.com/sv-se/HT208147

Tack. Det var ju lite sneaket. Verkar inte fungera toppen att uppgradera till 200GB direkt i min iPhone. Kommer endast till att verifiera köpet och när jag ska öppna Bank-ID så avbryts mitt köp. Kan jag göra det på något annat sätt på en PC?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Tack. Det var ju lite sneaket. Verkar inte fungera toppen att uppgradera till 200GB direkt i min iPhone. Kommer endast till att verifiera köpet och när jag ska öppna Bank-ID så avbryts mitt köp. Kan jag göra det på något annat sätt på en PC?

Testa igen, kanske bara tillfälligt fel. Borde fungera på iphone. Annars icloud.com

Ursprungligen av Snoopy:

Testa igen, kanske bara tillfälligt fel. Borde fungera på iphone. Annars icloud.com

Grejen är att jag kommer fram till sidan där jag behöver hoppa ur för att signera köpet via Bank-ID, dock så stängs sidan när jag gör det.

Vart på iCloud.com gör jag det?

Edit: Never mind. Jag kom runt det genom att be Siri att starta Bank-ID.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Grejen är att jag kommer fram till sidan där jag behöver hoppa ur för att signera köpet via Bank-ID, dock så stängs sidan när jag gör det.

Vart på iCloud.com gör jag det?

Edit: Never mind. Jag kom runt det genom att be Siri att starta Bank-ID.

Bra att det löste sig. Lägger ändå in länkar ifall det strular för någon annan med liknande problem
https://support.apple.com/sv-se/HT210755
https://support.apple.com/sv-se/guide/icloud/...

Hej på er,

Jag har samma eller liknande problem. Vill uppgradera från 50GB till 200GB men när jag ska godkänna och byter till Bank ID stängs dialogrutan med "Slutför Köp"-informationen i. Har testat på webben men kan inte hitta var där, har testat på min mac det går hela vägen som att det skulle fungera men sedan händer ingenting med mitt utrymma.

När jag om Siri (genidrag måste jag säga) tändes ett hopp. Tyvärr stängs min dialogruta när jag gör på det sättet också. Jag kommer alltså inte tillbaka till Slutför Köp.

Har varit i kontakt med Apple Support som sa att de inte kunde hjälpa mig utan att jag måste vänta på nästa uppdatering av mjukvaran. Detta var igår och det fungerar fortfarande inte. Om ni har några fler tips tas dessa tacksamt emot

Och dessa instruktioner följs? https://support.apple.com/sv-se/HT201318#ios För märkligt nog kan man ju inte uppgradera direkt från iCloud-hemsidan.

Det funkade utan problem med betalning, Bank-ID osv när jag gjorde det för inte allt för länge sedan.

Jag har tyvärr inget konkret att komma med. Jag har en iPhone 8, så jag tror att jag höll ned hemknappen för att starta Siri och kanske att jag sen bad Siri att öppna Inställningar för att komma tillbaka.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Jag har tyvärr inget konkret att komma med. Jag har en iPhone 8, så jag tror att jag höll ned hemknappen för att starta Siri och kanske att jag sen bad Siri att öppna Inställningar för att komma tillbaka.

Det gick inte, men tack ändå. Får kriga vidare

Ursprungligen av johan_tanying:

Och dessa instruktioner följs? https://support.apple.com/sv-se/HT201318#ios För märkligt nog kan man ju inte uppgradera direkt från iCloud-hemsidan.

Det funkade utan problem med betalning, Bank-ID osv när jag gjorde det för inte allt för länge sedan.

Hej tack för svar,
Jag kommer längre men inte hela vägen. När jag godkänt med bank id så står det Autensierat men sen händer ingenting med lagringsplanen ändå.

Du har inte precis fått förnyat bankkort men glömt att uppdatera dina kortuppgifter hos Apple med nytt utgångsdatum och cvv-kod?

Ursprungligen av johan_tanying:

Du har inte precis fått förnyat bankkort men glömt att uppdatera dina kortuppgifter hos Apple med nytt utgångsdatum och cvv-kod?

Nope, inget sånt. Mitt kort går ut i år, och Bank Id har ju funkat på andra saker. Använder det nästan dagligen.
Vet inte vad problemet kan vara. På mobilen stängs ju dialogrutan så fort jag byter, även om jag använder Siri och när jag kör via datorn så ser allting ut att gå igenom men ingenting händer sen, det är som att köpet går igenom men inte registreras, skitkonstigt.

Ursprungligen av Blomman007:

Hej på er,

Jag har samma eller liknande problem. Vill uppgradera från 50GB till 200GB men när jag ska godkänna och byter till Bank ID stängs dialogrutan med "Slutför Köp"-informationen i. Har testat på webben men kan inte hitta var där, har testat på min mac det går hela vägen som att det skulle fungera men sedan händer ingenting med mitt utrymma.

När jag om Siri (genidrag måste jag säga) tändes ett hopp. Tyvärr stängs min dialogruta när jag gör på det sättet också. Jag kommer alltså inte tillbaka till Slutför Köp.

Har varit i kontakt med Apple Support som sa att de inte kunde hjälpa mig utan att jag måste vänta på nästa uppdatering av mjukvaran. Detta var igår och det fungerar fortfarande inte. Om ni har några fler tips tas dessa tacksamt emot

Jag har också liknande problem senaste månaderna på mobilen (kan ha uppstått med iOS 14 eller med iPhone 12 Pro?). Behöver gå över macen för att exempelvis byta betalkort.

Har inte orkat felsöka eller fördjupa mig, men vill bara skriva att ni inte är ensamma. Och är nyfiken på om någon hittar lösningen...

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Jag har också liknande problem senaste månaderna på mobilen (kan ha uppstått med iOS 14 eller med iPhone 12 Pro?). Behöver gå över macen för att exempelvis byta betalkort.

Har inte orkat felsöka eller fördjupa mig, men vill bara skriva att ni inte är ensamma. Och är nyfiken på om någon hittar lösningen...

"Härligt" att höra
Jag var faktiskt i kontakt med Apple supporten om det här. De sa att "Det är många som har det här problemet, du får vänta på en mjukvaruuppdatering", vilket kom i förra veckan eller nått sånt. Trotts det fungerar det inte. Sjukt frustrerande.

En workaround som fungerar är att sätta sig på en PC (tyvärr) och ladda hem iTunes och lösa det därifrån. Gjorde det precis och jag kunde då lägga in nya kortuppgifter som den sparade. Fick faktiskt tipset ang PC av Apple supporten... haha.

1
Bevaka tråden