Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Volymproblem efter återskapande från Time Machine

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en beg dator och installerade den från en säkerhetskopia. Använder OS Mojave 10.14.6
Allt verkade funka men i finderfönstrets vänstra spalt syns fler kopior av min disk (Macintosh HD-data). Den lägger sig även på skrivbordet. Jag undrar hur det belastar min ssd-disk. Tar det dubbelt utrymme? Kan jag radera den? Hur gick det till?
Tacksam för ett råd från er som vet det mesta.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2021-02-28 21:25

Det ser ut som att din återställning skapat flera volymer, kan du lägga upp en bild av din Disk Utility där man ser alla partitioner?

Ursprungligen av mattiL:

Det ser ut som att din återställning skapat flera volymer, kan du lägga upp en bild av din Disk Utility där man ser alla partitioner?

Hej
vet inte om det är detta du menar

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2021-03-01 17:41

I dropdown-menyn ovanför 'Intern' kan du välja att visa alla enheter, då ska du kunna se din disk och de volymer som finns på den.
Högerklickar du på en av dina volymer kan du välja Visa i Finder för att se vilken som är vilken och vad den innehåller.

Att avgöra vilken som används, troligen bara en av dem och då troligtvis den större av dem, det beror väl på vad som ligger på dem, men det verkar ju som att den ena bara använder 1,4MB, så troligen kan den tas bort i Disk Utility (efter att du verifierat vad som finns på den).

Jag har ingen maskin med 10.14, men på Big Sur ser det ut så här (tydligen är min disk nästan full..):

Ursprungligen av mattiL:

I dropdown-menyn ovanför 'Intern' kan du välja att visa alla enheter, då ska du kunna se din disk och de volymer som finns på den.
Högerklickar du på en av dina volymer kan du välja Visa i Finder för att se vilken som är vilken och vad den innehåller.

Att avgöra vilken som används, troligen bara en av dem och då troligtvis den större av dem, det beror väl på vad som ligger på dem, men det verkar ju som att den ena bara använder 1,4MB, så troligen kan den tas bort i Disk Utility (efter att du verifierat vad som finns på den).

Jag har ingen maskin med 10.14, men på Big Sur ser det ut så här (tydligen är min disk nästan full..):

Tack för hjälpen
Förstår inte alls hur detta gått till. Jag raderade de två extra enheterna och tog bort från skrivbordet Ändå fanns de kvar i Skivverktygsfönstret. Konstigt. Men de verkar inte ha innehållit nåt av större vikt.
Hälsning Peter Kinny

1
Bevaka tråden