Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Final Cut Pro kan släppas som prenumerationstjänst

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har visat att de satsar på prenumerationstjänster de senaste åren och nu kan även Final Cut Pro bli en del av det.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-02-25 08:44

Jag är lite kluven. Jag är väldigt sugen på att testa FCPX, men priset har ju varit en tröskel eftersom jag redan prenumererar på Creative Cloud. En prenumerationstjänst gör det lättare att testa under en begränsad period, men jag skulle nog ha svårt att motivera att prenumerera på både FCPX och CC (beroende på pris på FCPX förstås).

Som det är nu har jag avvaktat i väntan på att kunna motivera den stora klumpsumman för FCPX. "Riva av plåstret" så att säga, så har man det sen. Nu vilar fingret äntligen på Köp-knappen, och så kommer den här nyheten och ställer till det totalt. ?

  • Medlem
  • Nättraby
  • 2021-02-25 12:40

Prenumerationstjänster är ett gissel. Men kan man erbjuda två varianter är det helt ok. För egen del vill jag äga programmen och betalar gärna några xtra kronor för uppdateringar istället.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-02-25 12:51

Usch

Har en gång betalt för FCPX, men använder det inte då jag gått över till DaVinci Resolve Studio ist.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-02-25 15:05
Ursprungligen av Vassius:

Jag är lite kluven. Jag är väldigt sugen på att testa FCPX, men priset har ju varit en tröskel eftersom jag redan prenumererar på Creative Cloud. En prenumerationstjänst gör det lättare att testa under en begränsad period, men jag skulle nog ha svårt att motivera att prenumerera på både FCPX och CC (beroende på pris på FCPX förstås).

Som det är nu har jag avvaktat i väntan på att kunna motivera den stora klumpsumman för FCPX. "Riva av plåstret" så att säga, så har man det sen. Nu vilar fingret äntligen på Köp-knappen, och så kommer den här nyheten och ställer till det totalt. ?

Har inte FCP gratis testperiod?

Hade CC ett tag som student. De enda apparna jag aktivt installerade var Illustrator och Photoshop. Men jag fick successivt massa filer och appar utspritt på hårddisken, och som jag sedan dess inte fått bort trots att tjänsten avslutats. Kommer behöva formatera hårddisken eller köpa ny dator.

Så aldrig mer CC för mig. Hatar appar och tjänster som kör över användaren och installerar massa skit jag inte bett om.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-02-25 15:10
Ursprungligen av ibish:

Har inte FCP gratis testperiod?

Jo, jag tror det. Men jag pysslar med videoredigering såpass sporadiskt (än så länge) att jag är orolig att jag ska slösa testperioden på att inte hinna testa ordentligt. Videoredigering är för mig bara en hobby som konkurrerar tidsmässigt med familj och en större och viktigare hobby.

Jag har egentligen redan bestämt mig för att köpa FCPX, måste bara få tummen ur. Men det här ryktet ställde som sagt till det lite för min beslutsprocess.

1
Bevaka tråden