Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är detta för info jag får på startskärmen?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ej jailbreakad. Har aldrig vart med om tidigare att jag får en morgonhälsning med vädret. Nån som vet varför :”/hur man ställer in detta? Kunde inte få fram det sen igen efter att jag låst upp telefonen.

  • Medlem
  • 2021-02-19 11:37

Det får jag också, det är nog inbyggt och obligatoriskt.

Fast jag har aldrig sett det förut? Eller har det kommit nån uppdatering senaste dagarna som man inte märkt av kanske..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-02-19 12:08

Det har väl(?) funnits under hela 14.x och kanske redan under 13.x skulle jag säga. Jag har inte hittat någon inställning för att slå på/av denna morgonhälsning.

  • Medlem
  • 2021-02-19 12:40

Tror det hör ihop med Stör ej-funktionen, för det kommer först när detta slås av.

  • Medlem
  • 2021-02-19 12:41

Det har något med schemalagd sömn i hälsoappen i iOS 14 att göra. Jag har det i alla fall inte på min lur. I iOS 13 var det i Stör ej under inställningar (kanske även där i iOS 14).

  • Medlem
  • 2021-02-19 12:55
Ursprungligen av Ljung:

Det har något med schemalagd sömn i hälsoappen i iOS 14 att göra. Jag har det i alla fall inte på min lur. I iOS 13 var det i Stör ej under inställningar (kanske även där i iOS 14).

Jag har ingen inställd Sömn i appen Hälsa och jag hittar ingen inställning under Stör ej. IOS 14.4 har jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-02-19 14:09
Ursprungligen av Anders Båth:

Ej jailbreakad. Har aldrig vart med om tidigare att jag får en morgonhälsning med vädret. Nån som vet varför :”/hur man ställer in detta? Kunde inte få fram det sen igen efter att jag låst upp telefonen.

Jag har 14.4 och får inte upp det.

Ursprungligen av Gnulia:

Jag har 14.4 och får inte upp det.

Inte jag heller, men vill ha den.

En snabb googling gav bl.a. den här träffen:
https://appletoolbox.com/how-to-set-up-good-m...

Enligt den artikeln har detta funnits sedan iOS 12.

  • Medlem
  • 2021-02-19 16:05
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

En snabb googling gav bl.a. den här träffen:
https://appletoolbox.com/how-to-set-up-good-m...

Enligt den artikeln har detta funnits sedan iOS 12.

Konstigt, jag har inte aktiverat Sömn i Hälsa på något sätt. Allt avstängt.

  • Medlem
  • 2021-02-19 16:10
Ursprungligen av Alix:

Konstigt, jag har inte aktiverat Sömn i Hälsa på något sätt. Allt avstängt.

Ingen schemalagd "Stör ej" heller?

  • Medlem
  • 2021-02-19 16:55
Ursprungligen av Ljung:

Ingen schemalagd "Stör ej" heller?

Jo, men jag trodde detta hade med Hälsa/Sömn att göra. Verkar så enligt länken som Jesper gav oss.

”The Good Morning screen is closely linked to the Sleep or Bedtime feature on your iPhone.”

Nu fick jag hälsningen också efter att ha följt länken Jesper visade! Fick också ett Sov Gott medelande på låsskärmen.
Tack Jesper

Igår fick jag ett nytt meddelande på min Watch vid natt-tid, I morse fick jag ett nytt meddelande på låsskärmen på min Watch också

Glömde ta en screenshot...

Från Watch

1
Bevaka tråden