Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SL låter oss betala för biljetten med Apple Pay

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av sslwannabe:

SL byter ju ändå ut sina spärrar med jämna mellanrum. De har väl bytt 3-4 gånger åtminstone, under de senaste 15 åren.

Det är klart att dom så småningom byter spärrarna igen men;

1) Dessa är ju helt nyinstallerade, funktionen har precis introducerats.

2) Dom flesta resenärer kommer INTE använda en Apple Watch utan ett accesskort, ett betalkort eller en mobiltelefon. Dessa hålls utav en majoritet i höger hand.

Så varför tycker du att SL ska flytta avläsaren till vänster? För att just du föredrar att betala med klockan? Doesn’t make sense.

Edit: Läste ditt inlägg igen och såg att du ville ha avläsare på både höger och vänster sida. Fair enough. Men kommer sannolikt ändå inte hända då investeringen som krävs aldrig kan motiveras pga den begränsade nyttan av funktionen.

Ursprungligen av zinned:

Tja, det källvärdet var ju lika med noll

Så kan det mycket väl vara, men funkar inte riktigt att outa sådana personer då är det inte mycket till källa kvar. Sen som alltid kan ju personen ha fel eller planerna ändras, så är det alltid och det är därför vi inte heller har skrivit något om det i artikeln utan nämnde det som en kommentar istället.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-02-08 11:50
Ursprungligen av Marcus Attefors:

funkar inte riktigt att outa sådana personer då är det inte mycket till källa kvar

"Sådana personer"? Det där hänger jag inte med på. Antingen har man en källa och då kan man ju referera till denna eller så har man ingen utan då är värdet ekvivalent med en gissning

Oavsett, det spelar ingen roll. Jag antog först att det fanns något konkret som backade påståendet och därför frågade jag. När det inte finns så gör det inget, då behöver jag inte gräva mer i det.

Ursprungligen av zinned:

"Sådana personer"? Det där hänger jag inte med på. Antingen har man en källa och då kan man ju referera till denna eller så har man ingen utan då är värdet ekvivalent med en gissning

Oavsett, det spelar ingen roll. Jag antog först att det fanns något konkret som backade påståendet och därför frågade jag. När det inte finns så gör det inget, då behöver jag inte gräva mer i det.

Det finns flera anledningar till att en person inte vill bli refererad då det kan röra sig om hemlig info osv vilket kan leda till en uppsägning tex. Så därav förblir vissa källor anonyma. Nej du behöver inte gräva mer i det, släpp det och njut av din måndag!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-02-08 15:58

Annan vinkling och andra kommentarer: https://www.linkedin.com/posts/thelin_nu-blir...

Testade nyligen att köpa biljett via Apple Pay istället för appen Travis som jag tidigare körde med. Måste säga att det var betydligt smidigare, men lite knepigt att inte kunna se tiden som är kvar på biljetten.
En annan grej. Vaktis kollade min biljett med sin dosa och fick upp ett felmeddelande. Hon gav upp och tillade att hon trodde att jag köpt biljett - och jag som ville se att det funkade

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-05-04 17:36

Någon som vet mer om "Express Transit Mode" för Apple Pay är på gång? Enligt ett svar jag fick från SL support så ska det funka, men det gjorde det inte när jag testade tidigare idag (Sundbyberg, pendeltåg).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2021-05-10 22:18
Ursprungligen av sohe68:

Någon som vet mer om "Express Transit Mode" för Apple Pay är på gång? Enligt ett svar jag fick från SL support så ska det funka, men det gjorde det inte när jag testade tidigare idag (Sundbyberg, pendeltåg).

Jag har väldigt svårt att se att detta varken finns nu eller att det kommer.

Det är ett fåtal transportnät i världen som kör detta och det är då i världsmetropoler, inte så små som stockholm. Jag har hört andra säga som du men jag har fortfarande inte sett någon som helst information som skulle backa det påståendet.

Bevaka tråden