Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple Car kräver ingen förare

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det fullkomligt haglar rykten om Apples kommande bil och det senaste ryktet säger att Apple Car inte behöver en förare.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-02-04 10:43

En bli lämplig för Californien där bilen alltid kan se väglinjer och skyltar, aldrig igensnöat och dålig sikt.

Ursprungligen av Gäddnos:

En bli lämplig för Californien där bilen alltid kan se väglinjer och skyltar, aldrig igensnöat och dålig sikt.

Ja om vi inte ens kan få HomePod på svenska så lär nog bilarna dröja länge innan de kommer hit

Ursprungligen av Gäddnos:

En bli lämplig för Californien där bilen alltid kan se väglinjer och skyltar, aldrig igensnöat och dålig sikt.

Det var en rejäl förenkling, Kalifornien har snö i mängder som får Sverige att alltid verka snöfritt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-02-05 13:04
Ursprungligen av hummel:

Det var en rejäl förenkling, Kalifornien har snö i mängder som får Sverige att alltid verka snöfritt.

Det var en rejäl förenkling, Sverige har snö i mängder som får ... att alltid verka snöfritt.

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Är ditt inlägg menat som ett skämt eller?

Vad har snö med saken att göra.

Tror ni att Apples bil enbart kommer förlita sig på vägskyltar och bara köra på sommarväglag.

Nej Samsung kanske släpper en sådan bil där vi får kompromissa en hel del. Likt deras fold-serie.

Apple kommer nog ligga mer åt Tesla-hållet. En genomtänkt och oslagbar produkt men med vissa barnsjukdomar.

Vem vet, kanske finns snöplog med Apple-logga som tillval ?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-02-10 08:43
Ursprungligen av Ancientdragon:

Vad har snö med saken att göra.

Tror ni att Apples bil enbart kommer förlita sig på vägskyltar och bara köra på sommarväglag.

Nej Samsung kanske släpper en sådan bil där vi får kompromissa en hel del. Likt deras fold-serie.

Apple kommer nog ligga mer åt Tesla-hållet. En genomtänkt och oslagbar produkt men med vissa barnsjukdomar.

Vem vet, kanske finns snöplog med Apple-logga som tillval ?

Självstyrande/Självkörande bilar förlitar sig i dag på tydliga vägmarkeringar, de vita linjerna, det innebär ett problem med snö, där det inte finns några tydliga gränser för vart vägen går.
Vägmärken misstänker jag att självkörande bilar tar mindre hänsyn till än tex vad informationen från deras GPS säger om hastighet bla.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2021-02-10 14:49

Tesla klarar sej utan linjer, hur de nu bär sej åt.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-02-10 14:52

Dom jag känner som kör Tesla klarar sig inte utan linjer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2021-02-10 14:57

Jag har en Model 3....

Ursprungligen av kenjon:

Jag har en Model 3....

Fungerar det på oplogad väg med snö?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2021-02-13 04:57
Ursprungligen av hummel:

Fungerar det på oplogad väg med snö?

Nej. Men på asfalt utan linjer.

Jag tror det ligger några år bort med helt självkörande bilar. VW och Microsoft håller på med det:
https://europe.autonews.com/automakers/vw-mic...

Microsoft har en stor infrastruktur för det med sitt Azure. Tror inte Apple gör en helt egen bil. Ryktas om Kia eller Hyundai.
Samtidigt är jag tveksam. Tror det finns så många andra områden som Apple kan expandera inom.

1
Bevaka tråden