Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använda Pagesdokument på olika enheter via icloud drive?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Fortsätter här blotta min okunnighet.
Problem med att komma åt t.ex ett Pagesdokument på iclouddrive från mina tre enheter (iphone, ipad och macbook air). Det går alltså inte att fortsätta arbeta med en text som påbörjats i en annan enhet.
Har kollat inställningarna om och om igen. Hur ska jag göra?

Senast redigerat 2021-01-29 19:46
Ursprungligen av Christianme:

Hej,
Fortsätter här blotta min okunnighet.
Problem med att komma åt t.ex ett Pagesdokument på iclouddrive från mina tre enheter (iphone, ipad och macbook air). Det går alltså inte att fortsätta arbeta med en text som påbörjats i en annan enhet.
Har kollat inställningarna om och om igen. Hur ska jag göra?

Vad får du för fel?

Jag gör precis detta, fast med numbers dokument iofs. Borde inte vara någon skillnad egentligen.

När jag öppnar Pages i en annan enhet än den jag börjat skriva i hittar jag inte dokumentet där. Förstår ingenting. Jag måste missa något.

Ursprungligen av Christianme:

När jag öppnar Pages i en annan enhet än den jag börjat skriva i hittar jag inte dokumentet där. Förstår ingenting. Jag måste missa något.

OK, om du söker efter dokumentet på en annan enhet än den som det skapats på, hittar du det då?

Edit: det jag egentligen undrar är om du:
1. är säker på att du sparar dokumentet på iCloud drive
2. är säker på att du försöker öppna dokumentet från iCloud drive

Hmm.. Det vet jag inte. Trodde att jag gjort inställningar så att det hamnade där.

I Spara-dialogen ser du exakt var dokumentet sparas och även dess exakta namn.

Har du plats på iCloud? Har man inte plats kan de uppstå sådan situation att filen syns på endast få tal enheter, men inte andra trots samma iCloud konto.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-02-01 10:12
Ursprungligen av Christianme:

När jag öppnar Pages i en annan enhet än den jag börjat skriva i hittar jag inte dokumentet där. Förstår ingenting. Jag måste missa något.

Du pratar nog om Handoff (del av Continuity) och den fungerar lite annorlunda. Läs mer här så bör du komma vidare. Du ska alltså klicka på Pages/Mail/Safari/osv bara om app-ikonen har det speciella tillägget i form av en liten (grå) avbildning av dator/iPhone/iPad där du började arbetet med dokumentet.
Du kanske har förväntat dig att hitta dokumentet i fildialogen på iPhone/iPad eller dator, men då måste du först ha sparat den mot iCloud på enhet #1 innan du kan öppna den hos enhet #2 för att fortsätta. Men det är inte Handoff.

1
Bevaka tråden