Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad mini, strul med wifi

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en teknikfråga om Ipad mini. Ställde samma fråga på teknikveckan.se och blev uppmuntrad att ställa den även här.

Av någon anledning går det inte att aktivera wifi, alltså ingenting händer när jag går in på inställningar och försöker aktivera (wifi blir inte grönmarkerad/reagerar inte).

Har testat att starta om, gjort rent skärmen, nollställa alla inställningar (två ggr), kikat så det inte är någon uppdatering som ligger och skvalpar mm. Ingenting funkar.

Det går att komma ut på nätet genom att parkoppla Ipaden med min telefon, men vill gärna få wifi att fungera.

Någon som varit med om detta och fått det att fungera? Frågar som en sista utväg innan jag lämnar in den.

David

Vilken modell av iPad Mini är det?
Vilken version av iPadOS kör du?

Jag antar att wifi har fungerat tidigare? När slutade det att fungera? Kan du sätta det i samband med någon annan händelse (typ en uppdatering)?

Vad menar du med "nollställa alla inställningar"? Vad var det du gjorde då?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken modell av iPad Mini är det?
Vilken version av iPadOS kör du?

Jag antar att wifi har fungerat tidigare? När slutade det att fungera? Kan du sätta det i samband med någon annan händelse (typ en uppdatering)?

Vad menar du med "nollställa alla inställningar"? Vad var det du gjorde då?

Det är en Ipad mini 4, programversion 14,3, det var när sonen på fyra år använde den och plötsligt började yla om att han inte kunde kika på Netflix :), menar precis det: allmänt - nollställ - nollställ alla inställningar. Det har jag alltså gjort två ggr. Vad jag ännu inte gjort är "radera allt innehåll och inst."

Har ännu inte varit i kontakt med apple support, då deras svar alltid brukar vara "lämna in den". Det blir nästa steg, om jag inte får något fint tips här som visar sig funka.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-01-26 13:25
Ursprungligen av David2:

det var när sonen på fyra år använde den och plötsligt började yla om att han inte kunde kika på Netflix

Eftersom du gjort allt annat. Då har du nog problemet här. Den är förmodligen tappad.

Ursprungligen av MatsOlov:

Eftersom du gjort allt annat. Då har du nog problemet här. Den är förmodligen tappad.

Ja, börjar misstänka det. Vi har ett bra "skal" till ipaden, men det är ju ingen garanti när den åker i backen. Och det har den gjort några gånger.

Jag skulle nollställa den helt och göra en ominstallation innan inlämning.
Alltså Allmänt > Nollställ > Radera allt innehåll och inställningar.

Funkar den inte efter det så är det garanterat hårdvaruproblem.

Senast redigerat 2021-01-26 17:51
Ursprungligen av carlsson:

Jag skulle nollställa den helt och göra en ominstallation innan inlämning.
Alltså Allmänt > Nollställ > Radera allt innehåll och inställningar.

Funkar den inte efter det så är det garanterat hårdvarupoblem.

Testade det nu, och ipaden hittar inte wifi när jag ska återinstallera den, så förmodligen hårdvara. Tack för goda råd alla, det blir till att lämna in den!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-01-27 09:30
Ursprungligen av David2:

Testade det nu, och ipaden hittar inte wifi när jag ska återinstallera den, så förmodligen hårdvara. Tack för goda råd alla, det blir till att lämna in den!

Kan vara bra att känna till att Hotspot på iPhone (iOS) och iPad (iPadOS) kan gå via Wifi och Bluetooth. Men du kan inte välja om du gör det från en iPhone eller iPad - det gör din enhet åt dig. Alltså kan det synbarligen se ut som att Wifi är helt när man kör Hotspot men det går inte att ansluta till hemmets/jobbets trådlösa nätverk (wifi).

Läs mer här https://support.apple.com/sv-se/HT204023

1
Bevaka tråden