Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bli av med virus på IPhone?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2021-01-25 18:18

Hej!

Jag fick det här i kalendern på min iPhone plus för någon dag sedan och det har sedan dess dykt upp varje dag. Hur ska jag göra för att bli av med viruset?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2021-01-25 18:55

Det där är inte virus. Det finns inte virus på iOS.
Du har fått spam/skräppost in i kalendern.

iCloud-användarhandbok: Rapportera en inbjudan till en kalenderaktivitet som skräppost på iCloud.com

Ta bort skräppost från kalendern på din iPhone

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2021-01-25 19:55

Åh så bra!
Tyvärr kommer ”rapportera skräp” inte upp som ett alternativ under kalenderaktiviteterns, och när jag går in i kalendrar ser jag inte till vilken kalender aktiviteterna har skickats. När jag loggar in på icloud.com kommer jag inte åt kalendern alls! Får inte kläm på hur jag ska göra... ?

Ursprungligen av Anna.S:

Åh så bra!
Tyvärr kommer ”rapportera skräp” inte upp som ett alternativ under kalenderaktiviteterns, och när jag går in i kalendrar ser jag inte till vilken kalender aktiviteterna har skickats. När jag loggar in på icloud.com kommer jag inte åt kalendern alls! Får inte kläm på hur jag ska göra... ?

Om du går in i Inställningar på din iPhone, hittar du några prenumererade kalendrar där? Kolla i Inställningar-> Kalender -> Konton -> Prenumererade kalendrar. Om du hittar något konstigt där kan du enkelt ta bort prenumerationen genom att klicka på den och därefter välja ”Radera konto”

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2021-01-26 11:30

Kollade noga & då hittade jag ”events”. När jag raderade det försvann all spam. Mycket tacksam för hjälpen! ??

1
Bevaka tråden