Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Pages i iPad

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
När jag öppnar pages i min ipad pro är många dokument ”suddiga” och kan varken öppnas eller kastas. Dom går inte att markera. Ingenting händerr när man klickar på dom.
Jag är som ni hör inget vidare på det här. Säkert något enkelt självklart som jag borde begripa.
Kan någon hjälpa mig?

Christian

Senast redigerat 2021-01-23 16:43
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2021-01-23 17:08

Har du tryckt på Ändra-knappen uppe i högra hörnet?

Nej. Ska prova.

  • Medlem
  • 2021-01-23 18:27

Dum fråga möjligen, men är du säker på att de "suddiga" är Pages-dokument? Det visas ju andra typer av dokument som inte går att öppna i Pages och de är "suddiga".

Så är det nog. Men hur hanterar jag dom ?

Och varför dyker dom upp in Pages? (ursäkta en okunnig)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-01-24 17:00
Ursprungligen av Christianme:

Hej,
När jag öppnar pages i min ipad pro är många dokument ”suddiga” och kan varken öppnas eller kastas. Dom går inte att markera. Ingenting händerr när man klickar på dom.
Jag är som ni hör inget vidare på det här. Säkert något enkelt självklart som jag borde begripa.
Kan någon hjälpa mig?

Christian

Kan du fixa en skärmdump så att vi andra kan se och förstå lite bättre?

Kommer tillbaka imorgon. Ska fundera själv lite till...

Har försökt se över mina problem och ska sammanfatta. Det handlar inte bara om de ”suddiga” filerna.
Först av allt. Jag kan alldeles för lite. Lär mig efterhand.
Jag började med en ny Macbook Pro 15” 2010. Sedan ett par år har den krånglat med Kernal panic och den startar om hela tiden...
Har fått ett pris för att byta ut kondensator. Kring 2 500 kronor. Den får vila istället.
Skaffade en Ipad Pro 13” 2019 och den fungerar väldigt bra för mina behov. Upptäckte att den ändå inte täcker riktigt allt och nu har jag kompletterat med en MacBook Air 13”.
Har utforskat grunderna på båda men har mycket kvar...
Projektet och problemet just nu är att ta hand om all ”gammal” information. Bilder, dokument och annat. På min gamla MacBook, på tre externa hårddiskar och på min Time Capsul (som jag inte använt annat än som extern hårddisk och haft fast ansluten då jag säkerhetskopierat).
Vill inte ha över allt skräp på köpet och tänker att jag nu har chansen att ”börja från början” med bättre ordning på allt.
Hur ska jag tänka/göra?
Jag vill sortera och organisera. Kasta dubletter och sådant jag inte vill ha.
Tänker att det nog inte är så smart att ha allt i datorn. Tar stor plats. Alternativ, Icloud?
Tungt för mig som kan så lite.
Kanske kan någon hjälpa? Vägleda och förklara.

Tacksam om någon kan få mig vidare. Undrar också om jag kanske måste komplettera med program för att kunna öppna alla filer.

1
Bevaka tråden