Apple vägrar ta ansvar för svullet batteri

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2021-01-19 15:35

MacBookPro A1398, inköpt för 2 1/2 år sedan (sommaren 2018), har fått svullet batteri. Apple vägrar göra något (inköpt till ett företag).
Är det så illa att de inte tar ansvar för ett dåligt batteri efter så kort tid? Att man har mer rättigheter som privatperson vet jag, men att de vägrar med ett så tydligt fel som inte kunden kan ha åstadkommit.... Den kostade över 30 000 kr.

Senast redigerat 2021-01-19 16:49
  • Medlem
  • 2021-01-19 18:29
Ursprungligen av kenjon:

MacBookPro A1398, inköpt för 2 1/2 år sedan (sommaren 2018), har fått svullet batteri. Apple vägrar göra något (inköpt till ett företag).
Är det så illa att de inte tar ansvar för ett dåligt batteri efter så kort tid? Att man har mer rättigheter som privatperson vet jag, men att de vägrar med ett så tydligt fel som inte kunden kan ha åstadkommit.... Den kostade över 30 000 kr.

Har du kollat detta? https://support.apple.com/sv-se/15-inch-macbo...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-01-19 19:54

Just detta har Apple varit mycket hyggliga med. Jag fick ett nytt, trots att Apple Care hade gått ut.

1
Bevaka tråden